هادی عامری در دیدار با سفیر ترکیه: اجازه دخالت خارجی در نتایج انتخابات را نخواهیم داد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – هادی عامری در دیدار با سفیر ترکیه در بغداد تأکید کرد اجازه دخالت خارجی در نتایج انتخابات پارلمانی زودهنگام این کشور را نخواهد داد.

به گزارش کرد پرس به نقل از ان آر تی عربی، ائتلاف فتح با صدور بیانیه ای اعلام کرد: هادی عامری در دیدار با سفیر ترکیه همچنین گفت که نیروهای سیاسی معترض به دستکاری نتایج انتخابات، این موضوع را در شورای قضایی ویژه انتخابات پیگیری خواهند کرد.

براساس این بیانیه رئیس ائتلاف فتح در دیدار با علیرضا گونای تأکید کرد که اجازه دخالت هیچ کدام از طرف های خارجی در نتایج انتخابات و سایر مسائل داخلی عراق را نخواهد داد.

عامری همچنین تصریح کرد: بغداد به پیگیری موضوع اخراج کلیه نیروهای خارجی ادامه خواهد داد. زیرا براساس قانون اساسی عراق، هیچ نیروی خارجی حق ندارد در خاک این کشور حضور داشته باشد. همچنین عراق اجازه نخواهد داد جریانات مسلح مخالف کشورهای همسایه از داخل خاک عراق اقدام به تهدید امنیت کشورهایشان نمایند.

بیانیه ائتلاف فتح خاطرنشان کرد: طرفین در این دیدار همچنین درباره روابط تاریخی بین دو کشور همسایه و ضرورت برقراری روابط قوی بین آنکارا و بغداد و حل مشکلات موجود گفتگو کردند. همچنین وضعیت امنیت مشترک بین دو کشور و ضرورت گسترش روابط بازرگانی و افزایش همکاری در زمینه سرمایه گذاری برای افزایش فرصت های شغلی را مورد تأکید قرار دادند.

کد خبر 21046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha