کمیسیون انتخابات عراق: تسلیم فشارهای سیاسی نخواهیم شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - کمیسیون عالی انتخابات عراق با تأکید بر اینکه در زمینه کارش مستقل است و به جز سازوکارهای قانونی مخصوص آن، به هیچ قانون دیگری پایبند نیست تأکید کرد: تسلیم فشارهای سیاسی نخواهیم شد.

به گزارش کرد پرس به نقل از موازین نیوز، "حسن سلمان" مدیر روابط عمومی کمیسیون عالی انتخابات عراق در گفتگو با روزنامه رسمی این کشور گفت: کمیسیون انتخابات تسلیم فشارها نخواهد شد و شورای قضایی ناظر بر انتخابات، درباره اعتراضات حکم صادر خواهد کرد و این شورا از حق تأیید یا رد اعتراضات ارائه شده به آن، برخوردار است و در این زمینه تصمیم گیر نهایی و تصمیمات آن برای مجمع کمیسیون و همگان الزام آور است.

حسن سلمان افزود: هیأت قضایی مذکور در فرصت قانونی اعلام شده درباره اعتراضات و شکایات ارائه شده به آن، اظهار نظر خواهد کرد و پس از پایان بررسی اعتراضات از سوی شورای قضایی انتخابات، اسامی نهایی برندگان آن، تصفیه و برای تأیید نهایی به دادگاه عالی فدرال ارسال خواهد شد.

این مقام انتخاباتی عراق تصریح کرد: تاکنون 4324 اعتراض به شورای قضایی انتخابات ارائه شده است و این شورا نیز براساس دستورالعمل های مرتبط با مجمع کمیسیون در زمینه بازشماری و سایر امور عمل خواهد کرد.

یادآور می شود انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق روز 10 اکتبر / 18 مهر ماه گذشته در سراسر این کشور برگزار شد و شمار کرسی های جریان صدر بیش از سایر جریانات سیاسی بوده است. همچنین جریانات سیاسی مشهور عراق به دنبال کاهش تعداد کرسی هایشان در انتخابات، یک تشکیلات جدید موسوم به "چارچوب هماهنگی" با هدف پیگیری اعتراضات به نتایج آن تشکیل داده اند. این در حالی است که رایزنی بین جریانات پیروز در انتخابات برای تشکیل کابینه به صورت غیر رسمی آغاز شده است.

کد خبر 20957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha