تنها راه نجات کردهای سوریه از سرنوشتی شوم

سرویس جهان- ناتالی آرم بروستر معتقد است کردهای سوریه باید با دولت مرکزی سوریه توافق کنند تا از حملات ترکیه در امان بمانند و بگذارند نیروهای آمریکایی از این کشور خارج شوند.

به گزارش کردپرس، دولت آمریکا که از زمان صدارت باراک اوباما وارد همپیمانی، به قول بسیاری از مقامات این کشور، «ناگزیر» و «تاکتیکی» با نیروهای کرد سوریه شده است همواره با دو طیف طرفدار و مخالف حضور این کشور در سوریه مواجه بوده است؛ عده ای خروج از این کشور را خیانت به کردها و عده ای دیگر ادامه حضور در سوریه را مغایر با منافع امنیت ملی این کشور دانسته و خواستار خروج هرچه زودتر 900 نیروی نظامی آمریکایی از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه شده اند.

ناتالی آروم بروستر، پژوهشگر اندیشکده آمریکایی اولویت های دفاعی، یکی از علل اصلی افزایش تنش میان ترکیه و آمریکا را که به گفته او بی مورد بوده، حضور نیروهای نظامی آمریکا در کنار نیروهای کرد سوریه دانسته است. او تاکید کرده است که باید صادقانه بگوییم که آمریکا نمی تواند از کردهای سوریه در برابر حمله ترکیه محافظت کند و حضور در سوریه دیگر نفعی برای آمریکا ندارد.

او در مقاله ای که در نشریه او سی رجیستر منتشر شده، معتقد است کردها دیر یا زود با سرنوشتی که برای آنها رقم زده شده روبه رو خواهند شد بنابراین بهتر است برای محافظت از خود، با دولت مرکزی سوریه وارد تعامل و توافق شوند زیرا آنچه که مسلم است بشار اسد رئیس جمهور سوریه همچنان در قدرت خواهد بود. کنار آمدن با دمشق به نفع کردهاست.

ناتالی آرم بروستر تاکید کرده است که آمریکا نباید خود را درگیر جنگ دهها ساله ترکیه و کردها کند، هرچند متهم به خیانت به کردها شود؛ بنابراین، بهتر است آینده سوریه را به ترکیه، روسیه و دولت سوریه واگذار کند و هرچه زودتر آنجا را ترک کند.

کد خبر 20885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha