قیس خزعلی: کمیسیون انتخابات عراق هیچ سروری در امارات ندارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – به دنبال اظهارنظر برخی از شخصیت های وابسته به جریان موسوم به "چارچوب هماهنگی" احزاب شیعه مبنی بر دستکاری سایبری نتایج انتخابات پارلمانی عراق توسط امارات متحده عربی، دبیرکل جنبش عصائب اهل حق تأکید کرد کمیسیون عالی انتخابات هیچ گونه سروری برای محاسبه نتایج انتخابات در امارات ندارد.

به گزارش کرد پرس به نقل از ناس نیوز، خزعلی در اظهاراتی که روز گذشته توسط شبکه العهد پخش شد اعلام کرد هیچ گونه سروری در امارات وجود ندارد و این مشکل حل و سرور به ساختمان کمیسیون در بغداد منتقل شده است. اما کامپیوتر فریک در کمیسیون انتخابات که وظیفه اعلام نتایج را به عهده دارد از سوی شرکت آلمانی، مورد بازرسی قرار نگرفته است.

دبیرکل جنبش عصائب اهل حق افزود: پیشتر در "چارچوب هماهنگی" اعلام کردیم که انتخابات به این روش، دستکاری شده است و در آن مشارکت نخواهیم کرد. بلکه از شمارش دستی نتایج حمایت می کنیم. اما در جلسه سران سه قوه و رئیس کمیسیون عالی انتخابات برای مطرح کردن مشکلات انتخابات برگزار شد، رئیس کمیسیون متعهد شد که انتخابات به صورت سالم برگزار خواهد شد و امکان تقلب در آن وجود ندارد و وی به رفع نگرانی ها در این باره از طریق دادن سی اطلاعات هر صندوق به نامزدها قبل از انتقال اطلاعات آن به اینترنت و ارسال نتایج و همچنین انتخاب یک صندوق در هر حوزه برای بازشماری دستی به صورت قرعه کشی متعهد شد. اما هیچ کدام از این قول ها تحقق نیافت.

خزعلی با اشاره به اینکه تبریک گفتن برگزاری انتخابات از سوی شورای امنیت ملی عراق، لکه ننگی در تاریخ این شورا است، تهدید کرد برای اعتراض به نتایج آن به شورای مذکور شکایت خواهد کرد.

دبیرکل جنبش عصائب اهل حق همچنین تصریح کرد: تحریم روند سیاسی، خودداری نمایندگان از مشارکت در سوگند رسمی نمایندگی، یا عدم مشارکت در دولت آتی و پیوستن به اپوزیسیون، جزو احتمالات وارده هستند.

کد خبر 20586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha