موج پناهندگی فعالان مدنی ترکیه در هلند

سرویس جهان- بر اساس گزارش وزارت دادگستری و امنیت هلند، تعداد متقاضیان پناهندگی شهروندان ترکیه از دولت هلند که اغلب انها فعالان مدنی هستند به طور بی سابقه ای افزایش یافته است.

به گزارش کردپرس، بر اساس آمار اداره تابعیت و مهاجرت هلند وابسته به وزارت دادگستری و امنیت این کشور،1814 شهروند ترک در سه ماه سوم سال 2021 از دولت هلند درخواست پناهندگی کرده اند در حالی که تعداد درخواستها در سه ماهه قبل از آن تنها 250 نفر بوده است.

بر اساس این گزارش، شهروندان ترکیه بعداز پناهندگان کشورهای سوریه و افغانستان، بیشترین تعداد کسانی هستند که خواستار دریافت پناهندگی در هلند می باشند.

بر اساس گزارش نشریه هلندی اس اچ او، افزایش درخواست پناهندگی در هلند از سوی شهروندان ترکیه بعد از کودتای نافرجام 2016 در این کشور شدت گرفته است و طرفداران جنبش فتح الله گولن بیشترین تعداد درخواست کنندگان پناهندگی در هلند هستند. با این حال، با توجه به تحت فشار قرار گرفتن فعالان مدنی از سوی دولت ترکیه، اکنون تعداد بیشتری از فعالان ترکیه ای خواهان دریافت پناهندگی هستند.

این نشریه درباره شغل اتباع ترکیه ای که خواهان دریافت پناهندگی از هلند هستند نوشت: بیشتر آنها روزنامه نگار، معلم، فعال حقوق بشر، وکیل و کسانی است که درگیر فعالیت های مدنی هستند.

بر اساس گزارش نشریه اس اچ او، بیشتر این افراد دارای تحصیلات عالیه هستند و تعداد زیادی از کردها نیز که از سوی دولت ترکیه تحت فشار و تعقیب هستند در میان درخواست کنندگان پناهندگی از هلند دیده می شوند.

کد خبر 20215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha