ترکیه نمی تواند مجوز حمله به شمال سوریه را از بایدن‌ بگیرد

سرویس سوریه-کارشناس سیاسی و روزنامه‌نگار ‌کُرد سوری گفت‌:هنوز تا این لحظه مشخص نیست که ترکیه قادر به حمله به شمال سوریه خواهد بود یا نه و نیروهای بین‌المللی نیز تاکنون اجازه چنین کاری را به ترکیه نداده‌اند.

به گزارش کردپرس، جمعه محمد کارشناس سیاسی و روزنامه‌نگار ‌کُرد سوری در گفت‌وگو با کُردپرس با اشاره به احتمال حمله دیگری از سوی ارتش ترکیه به شمال سوریه، گفت:از ابتدای بحران سوریه، ترکیه به دنبال اجرای سیاست توسعه‌طلبی و اشغالگری خود بود و از هر وسیله‌ای برای اجرایی کردن آن استفاده کرد.ترکیه با بهانه‌های مختلف از جمله امنیت ملی قصد دارد کریدور مرزی شمال سوریه را تصرف کند که در همین‌ چهارچوب عفرین و جرابلس و گری‌سپی و سریکانی را اشغال کرد.
وی ادامه داد:ترکیه فرصت را مناسب حمله می‌بیند و در این‌ مدت هم تهدیدات لفظی خود را افزایش داده است.در مقابل ما هم خود را برای تقابل و دفاع از سرزمینمان آماده کرده‌ایم و نیروها در مناطقی همچون تل رفعت و کوبانی و منبج تجمع کرده‌اند.
وی افزود:بیست روز است که ترکیه شمال سوریه را تهدید به حمله می‌کند اما تا زمانی که از آمریکا و روسیه چراغ سبز دریافت نکند قادر به یورش نخواهد بود، همچنانکه که هنوز اجازه حمله پیدا نکرده است.
این روزنامه‌نگار تصریح کرد:ترکیه مشکلاتی با آمریکا بر سر اس ۴۰۰، هواپیمای اف ۳۵ و اف ۱۶ دارد و از سوی دیگر با روسیه نیز بر سر ادلب و جاده M4 دچار مشکل شده است.برای اردوغان سخت نیست که گردن کج کند و از منافعش بگذرد تا چراغ سبز حمله به شمال سوریه را پیدا کند، اما تا به این‌ لحظه موفق نشده است.
جمعه محمد یادآور شد:امروز در چهارچوب نشست ۲۰ قرار است میان اردوغان و بایدن نشستی برگزار شود و اردوغان از بایدن بخواهد که اجازه حمله به شمال سوریه را صادر کند، اما‌ به باور بسیاری از تحلیلگران، بایدن اجازه چنین اقدامی را به ترکیه نمی‌دهد.
این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد:هنوز تا این لحظه مشخص نیست که ترکیه قادر به حمله خواهد بود یا نه و نیروهای بین‌المللی نیز اجازه چنین کاری را به ترکیه نداده‌اند.
وی افزود:مردم نیز از اقدامات ترکیه ناراضی و عصبانی هستند و مردم این منطقه ترکیه را بعنوان یک کشور اشغالگر می‌شناسند چرا که زمانی که ترکیه به منطقه‌ای حمله می‌کند، ساکنان اصلی را کوچ می‌دهد و افراد و خانواده‌های تروریست مهاجر را در آن نقطه ساکن می‌کند.
وی گفت:اداره خودگردان نیز برای حل مسائل دائما بدنبال گفتگو و راه‌حل صلح آمیز با همه طرف‌هاست و سعی می‌کند که ارتباط خود برای مذاکره را با طرف ها قطع نکند.
کد خبر 20206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha