کتابخانه عمومی کردستان بزرگترین بخش کودک در غرب کشور را دارد

سرویس کردستان- معاون توسعه نهاد کتابخانه های عمومی کشور با بیان اینکه کتابخانه عمومی سنندج بزرگترین بخش کتاب کودک در غرب کشور را دارد از وجود 572 نسخ خطی در این کتابخانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، مهدی رمضانی در مراسم افتتاح کتابخانه امام خامنه ای (مدظله العالی) در سنندج بیان کرد: در کتابخانه امام خامنه ای (مدظله العالی) سنندج 37 هزار جلد کتاب موجود است و در واقع مخزن این کتابخانه ظرفیت صد هزار جلد کتاب را دارد.

او با اشاره به اینکه بزرگترین بخش کتابخانه کودک غرب کشور در این کتابخانه ایجاد شده، افزود: در حال حاضر بخش کودک این کتابخانه 3 هزار جلد کتاب دارد و می توان این ظرفیت را تا 10 هزار جلد افزایش داد.

به گفته رمضانی در این کتابخانه می توان به بخش های مهم دیگری همانند اتاق علم نوجوان با محوریت آزمایش های علمی و تحقیقاتی برای دانش آموزان اشاره کرد.

او همچنین از ایجاد خدمات مبتنی بر وب و بخش هایی مخصوص ناشنوایان برای نخستین بار در استان گفت و این کار را در روند افزایش کتابخوانی مؤثر دانست.

مطابق اظهارات معاون توسعه نهاد کتابخانه های عمومی کشور در بخش نسخ خطی این کتابخانه 572 نسخه کتاب وجود دارد که شامل 56 جلد کتاب خطی و 311 جلد هم سربی است که این بخش آغازی برای جمع آوری آثار خطی ارزشمند خواهد بود.

مهدی رمضانی دیگر بخش های ارزشمند و خاص این کتابخانه را شامل بخش امام شافعی دانست و گفت که حفظ و تقویت آثار موجود در این حوزه اولویت کاری نهاد کتابخانه ها قرار دارد./

کد خبر 20059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha