کمبود مرغ به دلیل بیماری تنفسی در آذربایجان غربی تایید شد

سرویس آذربایجان غربی- در حالیکه چند روز پیش رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تاکید کرد، مشکلی در تامین مرغ مورد نیاز مردم وجود ندارد، اکنون معاون صمت استان می گوید: به دلیل بیماری تنفسی که بین جمعیت مرغی ارومیه و جنوب استان شیوع پیدا کرده بود، کمبود مرغ در بازار مشهود بود.

به گزارش کردپرس، افزایش دوباره قیمت مرغ در آذربایجان غربی و کمبود این کالای اساسی در روزهای اخیر سبب شدت گرفتن گلایه های مردمی شده است. اما رییس جهاد کشاورزی معتقد است: «میزان مرغ مورد نیاز روزانه استان را‌‍ ۲۱۰ تا ۲۳۰ تن بوده و این میزان تولید بیش از نیاز استان به شمار می رود و در حال حاضر در استان کمبودی در زمینه مرغ نداریم».

اکبر کرامتی همچنین با بیان اینکه نهاده مورد نیاز واحد‌های طیور به ارز دولتی تاکنون تأمین شده است گفت: «فقط شاهد تغییرات قیمتی هستیم که به زودی این مشکل هم با نظارت و پیگیری واحدهای نظارتی برطرف ‌شود». او اما به دلایل تغییرات قیمت اشاره نکرد.

تا اینکه امروز معاون نظارت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌غربی در جمع خبرنگاران گفت: براساس بررسی‌ها، به دلیل بیماری تنفسی که بین جمعیت مرغی ارومیه و جنوب استان شیوع پیدا کرده بود، کمبود مرغ در بازار مشهود بود و مرغدارها عنوان می‌کردند که قیمت تمام شده مرغ بالا رفته است و مرغ را نیز به قیمت بالاتری عرضه می‌کردند.

مرندی بیان کرد: از این رو به منظور کنترل قیمت مرغ در بازار، با سازمان جهاد کشاورزی جلسه مشترکی برگزار و مقرر شد سازمان جهاد کشاورزی طی روزهای آینده نسبت به تامین مرغ در بازار اقدام کند.

او با بیان اینکه نظارت‌ها همچنان به قوت خود باقی است و این سازمان نظارت دقیقی بر بازار دارد، گفت: طی ۲ ماه اخیر یک هزار و ۶۲۲ مورد بازرسی انجام گرفته است که در این خصوص ۶۴۸ مورد پرونده گرانفروشی و کم فروشی به ثبت رسیده است که ارزش ریالی تخلفات این پرونده‌ها ۴۲ میلیارد ریال است.

معاون نظارت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان صمت استان اضافه کرد: مشکل اصلی کمبود مرغ در بازار بیماری حاد تنفسی بود که این امر آمار کشتار را کاهش داده بود که با بهبود شرایط موجود، انتظار می‌رود طی روزهای آینده شاهد ثبات در بازار مرغ استان باشیم.

کد خبر 19547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha