چرا ایلام گران‌ترین استان کشور است؟ / عباس خزلی*

سرویس ایلام - به راستی دلیل واقعی صدرنشینی دائمی استان ایلام در گرانی طی سالهای اخیر چیست؟

به گزارش خبرگزاری کردپرس، معمولا مناطق توریستی و تفریحی و یا مناطق برخوردار با امکانات رفاهی نسبت به دیگر مناطق دیگر از لحاظ هزینه زندگی به مراتب گرانتر هستند واین امر شاید تا اندازه ای طبیعی به نظر می رسد.

سالهاست ایلام در موضوع گرانی وتورم نسبت به دیگر استان‌های کشور صدر نشین است و هرگز این مقام اولی به همت ناکارآمدی مسئولین از دست نداده وکماکان فاصله خود را با استانهای برخوردار و پیشرفته حفظ کرده است.

استانی که با وجود منابع عظیم نفت و گاز، زمینهای مرغوب و حاصلخیز، نیروهای تحصیلکرده و... سالها کلمه محروم را یدک می کشد و تا کنون تلاشی صورت نگرفته است تا این استان که ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و هشت سال دفاع مقدس با وجود بمباران و موشک باران مردمانش استان را حفظ کردند و مهاجرت نکردند ولی هرگز مورد توجه قرار نگرفتند.

آیا این استان جزو استان‌های برخوردار و توریستی با امکانات رفاهی است و جوانان آن شاغل و هیچ مشکلی تامین معیشت ندارند که باید در صدر گرانی و تورم کشور قرارگیرد؟استانی با این همه منابع که دارد و کمترین جمعیت در میان استانهای کشور به خود اختصاص داده است هزینه کدام امکانات را پرداخت می کند که گران‌ترین استان کشور است ؟

آیا جز ناکارآمدی مسئولین ذی ربط در نظارت به بازار و عدم برخورد با سودجویان و دلالان چه چیز دیگری می تواند عامل گرانی و تورم باشد مگر مسئولین دیگر استان‌های کشور چه کار دیگری انجام می دهند که با وجود جمعیت چندین برابری ایلام هزینه زندگی آنها به یک دوم استان محروم ایلام نمی رسد؟

ایلام که یکی از قطب های دامداری و دامپروری کشور است مردمش گوشت مصرفی خود را گرانتر از تهران بزرگ با جمعیت حدود پانزده میلیون نفر تهیه می کنند آیا مسئولین اقتصادی تهران به سحر و جادو متوصل شده اند که از نظر گرانی وتورم در آخر جدول قرار گرفته اند واستان ایلام با جمعیت۵۸۰هزار نفری در رتبه اول تورم کشور قرار گرفته است؟

آیا باز مسئولین می خواهند این افسارگسیختگی بازار هم به تحریم و... گره بزنند مگر این تحریم فقط برای ایلام بوده است که مردم کالاهای مصرفی خود را شاید حدود چهل درصد نسبت به استانهای همجوار خود تهیه می کنند و بسیاری از مردم برای تهیه آن به شدت عاجز و ناتوان شده اند.

آیا مسئولین ما برای یکبار هم شده است به بازار افسارگسیخته استان قدم گذاشته اند تا از نزدیک با قیمتها روبرو شوند؟ قطعا این اتفاق نیفتاده است چرا که حضرات مسئول با در اختیار داشتن امکانات دولتی نیازی به اینگونه خریدها که مردم حسرتش را می خورند نداشته و بی اطلاعی آنها از اوضاع به هم ریخته باعث شده است تا همه چیز را گل و بلبل می بینند

آقایان مسئول برای یکبار هم شده از خودروهای شاسی بلند دولتی پیاده شوید وسری به بازار ایلام بزنید وقتی قیمتها را متوجه شدید شاید مغزتان سوت کشید و به نظارت و کنترل قیمت‌ها واکنش نشان دادید.

دیگر بس است ما را سلحشور و... نامیدن و با این کلمات سالهاست مردم را سرگرم کرده اید برای مدتی شما هم سلحشور باشید ودرد ورنج این مردم را بکشید و ببینید آقازاده هایتان که در ناز و نعمت بزرگ شده اند و حتی سرویس مدرسه آنها ماشین اداری بوده است می توانند برای حتی یک روز این اوضاع تحمل کنند.

مردم دیگر توان این هزینه ای که بی توجهی و ناکارآمدی شما بر دوششان گذاشته است را ندارند بیش از این نمی توانند شرمنده همسر و فرزندان خود باشند وقتی آقازاده های شما را با آن امکانات رویایی می بینند بیشتر آزرده خاطر می شوند.

کد خبر 19014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha