ضوابط و قوانین محیط زیست باید در کنار توسعه صنعتی کردستان رعایت شود

سرویس کردستان - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان گفت: در کنار توسعه صنعتی و اقتصادی استان باید ضوابط و مقررات زیست محیطی نیز اعمال شود.

به گزارش کرد پرس، فریبا رضائی در نشست با رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل و کارشناسان شرکت شهرک های صنعتی استان کردستان، گفت: اقدامات غیر اصولی رخ داده امروز موجب نابودی محیط زیست و سرمایه های طبیعی در آینده شده و سازمان محیط زیست طبق اهداف سازمانی علاوه بر رعایت قوانین و مقررات زیست محیطی در کنار توسعه خواهان و ناظر بر حفظ منابع آب، خاک و هوا است.

وی اظهار کرد: به دلیل نادیده گرفتن موازین زیست محیطی در سند آمایش سرزمین، کارشناسان در برنامه های آتی و عملیاتی با چالش ها و مشکلاتی مواجه شده اند و مأموریت ما این است که با نظارت کافی و ابلاغ دستورات زیست محیطی، به دنبال کاهش اثرات مخرب زیست محیطی باشیم، ضمن اینکه روند تولید و صنعت استان نیز متوقف نشود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان افزود: ارتقای تولید و اشتغال پایدار تحت تمهیدات حفظ محیط زیست رویکرد این سازمان است و تمام تلاش خود را در راستای توسعه پایدار انجام داده و این در صورتی است که دستگاه های مرتبط و متولی نیز به قوانین و مقررات و ضوابط موجود که موجب حفظ منابع زیستی برای نسل های آینده است؛ پایبند باشند.

رضائی ادامه داد: در زمینه توسعه استان معاونت محیط زیست انسانی و زیر مجموعه آن همواره با تمام مشکلات و چالش های پیش رو سعی کرده با اتخاذ تصمیمات درست و استقرار و بهره برداری صنایع در مسیر توسعه استان قدم بر داشته اند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کردستان نیز در ایندیدار با ابراز رضایت و تقدیر از همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان، بیان کرد: کارشناسان این دستگاه نیز سعی کرده اند در زون بندی های جدید و وضعیت موجود استقرار صنایع در شهرک های صنعتی ضوابط و مقررات زیست محیطی را اعمال کنند.

احمد خسروی یادآور شد: امیدواریم با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان محوطه کارخانه نساجی که سالهاست تعطیل است با رعایت اصول زیست محیطی به محل تجمیع صنوف مزاحم شهر سنندج تبدیل شود.

وی گفت: در صورت موافقت و رعایت اصول مورد نظر شاید بتوانیم یک هزار تا دو هزار صنف مزاحم و آلاینده که در سطح شهر سنندج پراکنده اند را در محل این کارخانه مسقر کنیم.

کد خبر 18796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha