ثبت نام سرکرده های داعش به عنوان رأی دهنده در کمیسیون انتخابات کرکوک

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان اعلام کرد شماری از سرکرده های تشکیلات تروریستی داعش در کمیسیون انتخابات کرکوک، ثبت نام کرده اند و این امر، برای آنها امکان مشارکت در انتخابات پارلمانی روز یکشنبه را فراهم می کند.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، "خالد شوانی" در این باره گفت: براساس اطلاعات به دست آماده و بررسی شده توسط کمیسیون انتخابات اتحادیه میهنی، شمار زیادی از عناصر داعش با دخالت شخصیت های سیاسی و اداری متنفذ استان کرکوک در فهرست رأی دهندگان این استان ثبت شده اند.

خالد شوانی افزود: پس از دریافت این اسناد، آنها را با فهرست رأی دهندگان در سایت کمیسیون عالی انتخابات مطابقت دادیم.

این شخصیت ارشد اتحادیه میهنی همچنین گفت: این افراد از جمله سرسخت ترین تروریست ها در مناطق جنوب غرب کرکوک هستند و از سرکرده های این تشکیلات تروریستی در دوره اشغال مناطق مذکور توسط آن بوده اند. اما امروزه به عنوان رأی دهنده در فهرست های کمیسیون عالی انتخابات ثبت شده اند.

شوانی در این باره هشدار داد: کمیسیون عالی خطر این موضوع را درک نکرده یا به سادگی از کنار گذشته است. این در حالی است که افراد مذکور از سال 2015 تاکنون تحت تعقیب بوده اند. حال باید پرسید این افراد چگونه توانسته اند با وجود حکم بازداشت، در فهرست های رأی دهندگان کرکوک، نامشان را ثبت کنند.

عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی در پایان گفت: در این باره شکایتی را نزد کمیسیون عالی انتخابات ثبت کرده و خواستار اعطای مأموریت به دستگاه امنیتی ملی عراق برای نصب سیستم های کامپیوتری با هدف بررسی اسامی رأی دهندگان در حوزه های رأی گیری با هدف بازداشت این تروریست ها شده ایم. زیرا این عناصر تروریستی، خطری برای انتخابات به شمار می آیند.

خالد شوانی در پایان تأکید کرد: برگزاری انتخابات در کرکوک، بدون برقراری ثبات امنیتی در آن، غیر ممکن است و افرادی که این تروریستی های داعشی را در فهرست رأی دهندگان ثبت کرده اند جزو مسئولان عالی رتبه هستند.

کد خبر 18774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha