حضور سیاسی یکپارچه کردها پس از انتخابات در بغداد، ضروری است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - انجمن علوم سیاسی اقلیم کردستان نشستی را با حضور نمایندگان جریانات سیاسی تأثیرگذار اقلیم کردستان با هدف بررسی دیدگاههای جریانات سیاسی اقلیم درباره ائتلاف ها برای تشکیل کابینه عراق در سلیمانیه برگزار کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، در این نشست که نمایندگان احزاب و شخصیت های آکادمیک اقلیم کردستان حضور داشتند درباره سه محور پیرامون اهمیت انتخابات کنونی در مرحله آتی به ویژه تصمیم برخی جریانات برای اصلاح قانون اساسی، گفتگو شد.

حاضران در این نشست همچنین در اولویت قرار دادن منافع ملی بر منافع حزبی و حضور کردها به صورت یک ائتلاف یکپارچه با هدف فراهم شدن امکان مطالبه حقوق کردها را ضروری دانستند.

شرکت کنندگان با اشاره به اهمیت این دوره از انتخابات پارلمانی در عراق و "سرنوشت ساز" دانستن آن، بر ضرورت پشت سر گذاشتن اختلافات و ایجاد یک ائتلاف قوی با هدف مقابله با همه تهدیدات احتمالی علیه دستاوردهای کردها تأکید کردند.

یادآور می شود انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق با هدف انتخاب اعضای مجلس جدید و تشکیل کابینه جدید این کشور روز یکشنبه آتی برگزار می شود. این انتخابات پس از آن برگزار می شود که دولت عادل عبدالمهدی نخست وزیر سابق عراق به دنبال اعتراضات و تظاهرات گسترده در بخش های گسترده ای از این کشور، استعفا داد.

کد خبر 18661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha