پیشرفت مذاکرات کردها با دمشق و احتمال به خطر افتادن موقعیت ترکیه در سوریه

سرویس جهان- دکتر دیانا خطیب معتقد است مذاکره کردهای سوریه با دولت مرکزی این کشور پیشرفت داشته و در صورت نهایی شدن آن، نیروهای ترکیه با سربازان سوریه و نیروهای کارکشته کرد روبه رو خواهند شد که توانایی خود را در جنگ با داعش نشان داده اند.

به گزارش کردپرس، دکتر دیانا خطیب، کارشناس روابط آمریکا با کشورهای عربی، در مقاله ای که در نشریه عرب نیوز منتشر شده، از پیشرفت مذاکرات میان کردهای سوریه و دولت مرکزی این کشور خبر داده است. او تاکید کرده است که اگرچه توافقی نهایی نشده اما مذاکرات کردها و دمشق پیشرفت داشته است.

دکتر خطیب توافق میان کردها و دمشق را یک خطر بزرگ برای ترکیه دانسته است چرا که در صورت نهایی شدن این توافق موقعیت ترکیه در سوریه به خطر خواهد افتاد.

او بر این باور است اولین چیزی که بعد از توافق کردها و دمشق اتفاق می افتد تصمیم دولت سوریه برای بازپس گیری کامل استان ادلب خواهد بود که نیروهای ارتش ترکیه و شورشیان سوری وابسته به این کشور در آن مستقر هستند.

دکتر خطیب معتقد است این بار نیروهای ارتش سوریه به همراه 100000 نیروی تحت رهبری کردهای سوریه راه را برای تصرف ادلب هموارتر خواهند یافت و ترکیه با خطر جدی روبه رو خواهد شد.

کد خبر 18496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha