٦٥ هزار دانش آموز در آذربایجان غربی واکسن کرونا دریافت کردند

سرویس آذربایجان غربی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: در استان تعداد 326 هزار دانش آموز در سنین بین 12 تا 17 سال هستند که از این تعداد 65هزار دانش آموز دوز اول را دریافت کرده اند .

به گزارش کردپرس، دکتر جواد آقازاده در گفت و گویی رادیویی بیان کرد: به تمام این گروه دوز اول و دوم واکسن سینوفارم تزریق می شود و از نظر موجودی واکسن سینوفارم هم مشکلی در استان وجود ندارد.

او ادامه داد: تمام دانش آموزان به هر کدام از مراکز واکسیناسیون اعم از مراکز روستایی، شهری و خودرویی حتی بدون ثبت نام در سامانه می توانند با ارائه کارت شناسایی واکسن خود را دریافت کنند.

دکتر آقازاده گفت: طی هماهنگی به عمل آمده با اداره آموزش پرورش استان در هر مدرسه پیشنهادی از طرف آن اداره، امکان ارسال تیم واکسیناتور سیار جهت انجام واکسیناسیون دانش آموزان هست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی تصریح کرد: این پتانسیل در شهرستانهای بوکان و مهاباد وجود داشته و به مرحله اجرا در آمده است.

او در خصوص مراجعه خانه به خانه گفت: در روستاها و مناطق مرزی و مناطق حاشیه ای با مشکلات تردد، واکسیناسیون توسط تیم سیار انجام می شود.

دکتر آقازاده در خصوص دز دوم واکسن برکت گفت: این واکسن با رفع مشکل پیش آمده در خط تولید وارد چرخه واکسیناسیون کشوری خواهد شد و به محض دریافت تزریق خواهد شد.

او افزود : با دریافت ٥ هزار دوز از این واکسن از روز دوشنبه صرفا دوز دوم این واکسن تزریق خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تاکید کرد: تمام افرادی که دوز اول را دریافت کرده اند با فرا رسیدن زمان دریافت دوز دوم می توانند با ارائه کارت ملی در هر مرکزی دوز دوم خود را دریافت کنند.

کد خبر 18456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha