پوتین در سوچی به اردوغان فهماند که باید از سوریه برود

سرویس سوریه-عضو دفتر نمایندگی اداره خودگردان کُردستان سوریه در اقلیم کُردستان عراق گفت:آمریکا به هیات نمایندگی اداره خودگردان در واشنگتن قول داده که دیگر حمله‌ای از سوی ترکیه علیه اداره خودگردان صورت‌ نمی‌گیرد.

فتح الله حسینیعضو دفتر نمایندگی اداره خودگردان کُردستان سوریه در اقلیم کُردستان عراق در گفت‌وگو با کُردپرس با اشاره به پیامدهای نشست سوچی میان روسیه و ترکیه، اظهار کرد:پیش از برگزاری نشست سوچی میان رییس جمهور روسیه و رییس جمهور ترکیه، هیات مشترکی از مجلس سوریه دموکراتیک و اداره خودگردان به مسکو سفر کردند و با مسئولان وزارت خارجه روسیه دیدار کردند؛ همچنین این‌ هیات چند روزی است که در واشنگتن حضور دارد و با مسئولان وزارت خارجه و نمایندگان پارلمان آمریکا دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

وی ادامه داد:واقعیت این‌است نشست سوچی دستاوردی برای اردوغان به همراه نداشت و برعکس منفی بود و روسیه پی در پی گروه‌های جهادی تحت حمایت ترکیه را در ادلب و عفرین بمباران می‌کند.ترکیه می‌خواهد این‌ گروه‌های تروریستی در این‌ مناطق بمانند و روسیه اصرار بر خروج آن‌ها دارد.

وی افزود:دیگر موقع آن‌ رسیده که راه‌حل سیاسی برای سوریه پیدا شود و آمریکا و روسیه به این‌ نتیجه رسیده‌اند که وقت آن آمده تا کشورهای دیگر، بویژه ترکیه از سوریه خارج شوند.

وی تصریح کرد:پوتین با رفتارش نشان داد که ترکیه باید از سوریه خارج شود و آن خیالی که تا ابد می‌تواند در سوریه بماند نقش بر آب شد.

عضو دفتر نمایندگی اداره خودگردان کُردستان سوریه در اقلیم کُردستان عراق خاطرنشان کرد:آمریکا قول داده که دیگر حمله‌ای از سوی ترکیه علیه اداره خودگردان صورت‌ نمی‌گیرد.لذا آرام آرام وقت آن‌ رسیده که آوارگان گری‌سپی و سریکانی به خانه‌هایشان بازگردند.در مورد عفرین‌ هم لازم‌ است توافقی میان آمریکا و روسیه انجام‌ شود و مردم‌ به خانه‌هایشان برگردند.

فتح‌الله حسینی گفت:در سوی دیگر دولت مرکزی سوریه هم باید این‌ واقعیت را بپذیرد که امروز دو نیرو در سوریه وجود دارند و لازم‌ است این‌ واقعیت را بپذیرد و روسیه نیز برای مذاکره میان دو طرف از همه ظرفیت‌های خود استفاده کند و برای حل بحران سوریه پیشقدم‌ شود.

کد خبر 18364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha