قیس خزعلی: از واگذاری پست ریاست جمهوری عراق به عرب ها حمایت می کنم

سرویس عراق و اقلیم کردستان – دبیرکل جنبش عصائب اهل حق عراق تأکید کرد: رئیس جمهور آتی عراق بخشی از یک روند سیاسی خواستار یا حامی عادی سازی روابط با اسرائیل نخواهد بود و از اینکه پست ریاست جمهوری به عرب ها واگذار شود حمایت می کنم.

به گزارش کرد پرس به نقل از العهد نیوز، قیس خزعلی در این باره گفت: من شخصا از اینکه به دلیل عرب بودن کشور عراق و پیوستگی محکم در داخل جامعه عرب های آن (اعم از شیعه و سنی)، پست ریاست جمهوری به عرب ها واگذار شود و این موضوع را یک مصلحت واقعی و منفعت مثبتی فراتر از مسائل قومیتی می دانم.

خزعلی افزود: رئیس جمهور آتی عراق نباید و نمی تواند بخشی از یک روند سیاسی خواستار یا حامی عادی سازی روابط با اسرائیل باشد و این بخش از هزینه ای خواهد بود که اربیل باید در مقابل اقدامی که از زیر بار آن شانه خالی کردند بپردازد.

دبیرکل جنبش عصائب اهل حق تأکید کرد: هیچ احدی نمی تواند با ریاست جمهوری شخصی که با رژیم صهیونیستی ارتباط مستحکمی دارد موافقت کند. همچنین مخالفت رئیس جمهور آتی، با قانون اساسی کشور صحیح نیست. زیرا رئیس جمهور باید حامی و نگهبان قانون اساسی باشد و این اولین و اساسی ترین شرط است.

قیس خزعلی تصریح کرد: رئیس جمهور، اولین شخص مرتبط با دفاع از قانون اساسی است. به همین دلیل باید یک شخصیت که به طور حقیقی و شخصا براساس ساختارهای قانونی به اجرای دقیق قانون اساسی پایبند است به ریاست جمهوری کشور انتخاب شود.

کد خبر 18343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha