نخست وزیر عراق شخصا بر امنیت انتخابات نظارت می کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان - مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق اعلام کرد شخصا بر امنیت انتخابات پارلمانی 18 مهر این کشور نظارت خواهد کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از پایگاههای خبری عراق مصطفی کاظمی، نخست وزیر عراق امروز (پنج‌شنبه) تأیید کرد که دولتش به تعهدات خود در مورد برگزاری انتخابات آینده عمل کرده است.

کاظمی در سخنانی در جلسه هیئت دولت عراق گفت: موضع گیری مرجع عالیقدر حضرت آیت الله سیستانی، در حمایت از مشارکت در انتخابات، انگیزه بزرگی برای موفقیت روند آن است و ما از نقش تاریخی ایشان در حفاظت از کشور تشکر می کنیم.

وی افزود: ما تأکید می کنیم که دولت به تعهد خود در مورد انتخابات عمل کرده است و ما حمایت کامل خود را از کمیسیون انتخابات که چندین بار میزبان آن شده، انجام داده ایم و تمام مایحتاج آن را تأمین کرده ایم.

نخست وزیر عراق تأکید کرد: من شخصاً بر امنیت انتخابات اکتبر نظارت خواهم کرد و اجازه نخواهیم داد که تخلفی بر نحوه برگزاری انتخابات و نتایج آن تأثیر بگذارد.

مصطفی کاظمی همچنین تشکیل کمیته هایی برای نظارت بر سوء استفاده از نامزدها و احزاب را اعلام و تصریح کرد: هر مورد سوء استفاده به دستگاه قضایی و کمیسیون انتخابات ارجاع داده می شود.

یادآور می شود انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق قرار است ۱۰ اکتبر / 18 مهر ماه در این کشور برگزار شود.

کد خبر 18196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha