احزاب حاکم  در اقلیم کردستان بیشترین رای کردها را در انتخابات عراق به خود اختصاص می دهند

سرویس جهان- خبرگزاری رویترز درباره انتخابات 10 اکتبر پارلمان عراق نوشت: دو حزب حاکم در اقلیم کردستان همچنان بیشترین رای کردهای عراق را جذب خواهند کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از رویترز، پنجمین دوره انتخابات پارلمانی عراق از زمان سقوط رژیم صدام حسین، در روز 10 اکتبر 2021 برگزار می شود و سه طیف شیعیان، سنی ها و کردها ستون اصلی این انتخابات را تشکیل می دهند.

رویترز درباره مشارکت احزاب کرد در این انتخابات نوشت: کردهای عراق یکی از پایه های اصلی قدرت در عراق هستند و همچنان نقش مهمی در بازی قدرت در عراق دارند.

این خبرگزاری با اشاره به این که حزب دموکرات و اتحادیه میهنی، دو حزب حاکم در اقلیم کردستان در انتخابات گذشته پارلمان عراق بیشترین رای کردها را به خود اختصاص داده اند پیش بینی کرده است حزب دموکرات کردستان عراق و اتحادیه میهنی همچنان بیشترین کرسی مربوط به کردهای عراق را به خود اختصاص خواهند داد.

رویترز با اشاره به این که حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی در انتخابات قبلی در سال 2018 به ترتیب 25 و 18 کرسی کسب کرده اند، پیش بینی کرده است این دو حزب، در این انتخابات نیز دیگر احزاب کرد را پشت سر گذاشته و بخش مهمی از رای کردها را جذب کنند.

کد خبر 18104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha