تکمیل 6 سد در حال ساخت کردستان نیازمند 445 میلیارد تومان اعتبار است

سرویس کردستان – مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: در حال حاضر 6 سد در سطح استان بالای 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که بهره برداری کامل از این سدها نیازمند 445 میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش کرد پرس، آرش آریانژاد با بیان اینکه در حال حاضر برای تکمیل سدهای در دست ساخت استان، 445 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: در حال حاضر سد عباس آباد بانه ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل و بهره‌برداری از آن باید 50 میلیارد تومان دیگر هزینه شود.

وی میزان پیشرفت سد زیویه کامیاران را ۹۸ درصد اعلام و مبلغ مورد نیاز برای تکمیل آن را 15 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: سدهای امیرآباد و رمشت در کامیاران نیز ۹۲ درصد پیشرفت دارند و برای اتمام این پروژه‌ها نیز 90 میلیارد تومان نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان ادامه داد: سد سیازاخ دیواندره ۹۰ درصد پیشرفت دارد و برای تکمیل آن 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، ضمن اینکه سد چراغ ویس سقز هم با ۹۷ درصد پیشرفت، برای بهره‌برداری به 90 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

آریانژاد با اشاره به اینکه تاکنون برای ساخت سدهای در دست اجرای استان، 848 میلیارد و 600 میلیون تومان هزینه شده است، اظهار کرد: تاکنون برای سد سیازاخ 262 میلیارد و 500 میلیون تومان، سد چراغ ویس 215 میلیارد و 900 میلیون تومان، سد زیویه 51 میلیارد و 500 میلیون تومان، سدهای امیرآباد و رمشت 190 میلیارد و 800 میلیون تومان، و سد عباس آباد بانه 127 میلیارد و 900 میلیون تومان هزینه شده است.

وی به اهداف احداث سدهای ذکر شده اشاره کرد و بیان کرد: سدهای سیازاخ و چراغ ویس با هدف تامین آب شرب، صنعت، کشاورزی و زیست محیطی، سدهای زیویه و امیرآباد و رمشت تامین آب بخش کشاورزی و زیست محیطی و هدف از احداث سد عباس آباد بانه تامین آب شرب، بخش کشاورزی و زیست محیطی است.

کد خبر 18064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha