هیأت HDP در دیدار با رهبران یکیتی در سلیمانیه: ما برادرکشی نمی خواهیم

سرویس ترکیه - هیاتی از اعضای HDP با سفر به اقلیم کردستان با سران یکیتی و اعضای جنبش تغییر دیدار کردند.

به گزارش کردپرس، هیاتی از اعضای حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در سفر به اقلیم کردستان با رهبران اتحادیه میهنی کردستان (یکیتی) دیدار کردند.

بنا بر خبر بین النهرین، هیاتی از اعضای HDP شامل مرال دانیش بشتاش نماینده ارشد فراکسیون HDP، و محمود طغرل نماینده این حزب از غازی آنتپ، با رهبران یکیتی دیدار کردند. در این جلسه که در سلیمانیه برگزار شد، هیات HDP با بافل طالبانی رئیس مشترک یکیتی و شهناز ابراهیم احمد عضو شورای ریاست این حزب دیدار کردند و درباره وحدت ملی و برگزاری انتخابات زودهنگام در 10 اکتبر در عراق به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر اساس این گزارش، هیات HDP روز گذشته در اولین دیدار با عمر سید علی و بختیار عولی، رهبران جنبش گوران، ملاقات و گفتگو کردند. پس از آن با قباد طالبانی نایب رئیس اقلیم کردستان و جمال طاهر مدیر دفتر ارتباطات انحادیه کردستان عراق دیدار کردند. آنها همچنین روز گذشته با رفتن به مزار جلال طالبانی دبیر کل فقید اتحادیه میهنی کردستان عراق در تپه دباشان سلیمانیه یاد او را گرامی داشتند.

مرال دانیش بشتاش ضمن گرامی داشت یاد و خاطره جلال طالبانی گفت: «مام جلال تلاش های بسیاری برای ایجاد وحدت ملی انجام داد. ما نیز با گرامی داشت یاد او در مسیر وحدت ملی گام برخواهیم داشت.»

بشتاش در ادامه به نمایندگی از حزب خود گفت: «ما خواهان وقوع برادر کشی نیستیم. برادرکشی هرگز کمکی به کردها نکرده است. هیچ گروه کردی نباید در برابر برادران خود ایستاده و خون او را بریزد. ما باید در برابر کسانی که می خواهند ما را به جان هم بیاندازند ایستادگی کنیم.»

کد خبر 18036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha