بهره برداری از بزرگترین پروژه صنعتی غرب کشور در کرمانشاه

سرویس کرمانشاه _ بزرگترین پروژه سرمایه‌گذاری صنعتی در غرب کشور صبح امروز سه شنبه با حضور پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان کشور، معاون وزیر صمت و معاون وزیر کار در کرمانشاه به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کردپرس؛ طرح کارخانه «قوطی‌سازی سینا» از پروژه های مصوب سفر رهبر انقلاب به کرمانشاه است و عملیات اجرایی آن از سال 1394 آغاز شده است. حجم سرمایه گذاری این طرح عظیم یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است که توسط بنیاد مستضعفان و با مشارکت بانک صنعت و ‌معدن به انجام رسیده است.

در سال 1397 و با شروع تحریم ها، روند اجرایی این پروژه به دلیل دشواری های انتقال ارز به مشکل جدی برخورد کرد ولی با این وجود دستگاه ها و تجهیزات به تدریج خریداری و نصب شدند.

راه اندازی یک کارخانه پیچیده با دانش جوانان ایرانی

برای اولین بار دستگاه‌های این مجموعه عظیم و پیچیده با استفاده از ظرفیت شرکت‌های داخلی دانش بنیان و توان علمی جوانان ایرانی راه اندازی شده است.

این کارخانه به منظور تامین قوطی های آلومینیومی نوشیدنی های گازدار و با ظرفیت تولید بیش از ۱۲ هزار تن در سال راه اندازی شده است. این مجموعه زمینه اشتغال زایی۱۸۰ نفر به شکل مستقیم و ۵۰۰ نفر غیرمستقیم را فراهم کرده است.

کارخانه قوطی سازی سینا یکی از مدرن ترین و به روزترین کارخانه های تولید قوطی در منطقه خاورمیانه است که تولیدات آن می تواند صادراتی معادل 15 میلیون دلار را برای کشور داشته باشد.

فاز دوم قوطی سازی به زودی راه اندازی می شود

رییس بنیاد مستضعفان در آیین بهره برداری از کارخانه قوطی‌سازی سینا در کرمانشاه عنوان کرد: سال گذشته هنگامی که به همراه استاندار کرمانشاه از کارخانه در حال ساخت قوطی‌سازی بازدید کردیم، با مجموعه ای مواجه شدیم که تجهیزات خریداری شده بود ولی هنوز عملیات اجرایی آن آغاز نشده بود.

پرویز فتاح افزود: خارجی‌هایی که قرار بود این تجهیزات را راه‌اندازی کنند به تعهدات خود عمل نکردند و به بهانه تحریم کار را ادامه ندادند.

وی یادآور شد: همانگونه رهبر معظم انقلاب فرمودند ما باید راه علاج تحریم ها را خودمان پیدا کنیم و بنابراین آستین ها را بالا زدیم و با تکیه بر توان جوان های خودمان، برنامه های نرم افزاری این تجهیزات را که از فناوری بسیار بالایی برخوردار بود را به دست جوان های کرمانشاهی طراحی و راه اندازی کردیم.

رییس بنیاد مستضعفان تاکید کرد: احداث این کارخانه، نماد شکستن شدن کمر تحریم ها و تجلی توان جوانان ایرانی است و نشان داد که هرجا به جوانان اعتماد کرده ایم؛ توانسته ایم پیروز شویم.

وی در ادامه با تاکید بر تلاش ها برای تکمیل زنجیره تولید در این صنعت عنوان کرد: بنیاد مستضعفان برای تکمیل زنجیره تولید قوطی های نوشیدنی سرمایه گذاری می کند و فاز دوم این کارخانه ، باید به زودی راه اندازی شود تا علاوه بر افزایش تولید، بسترساز افزایش اشتغال زایی و درآمدزایی ارزی برای کشور شود.

وی همچنین از واردات ورق های آلومینیومی به عنوان ماده اولیه صنعت قوطی سازی انتقاد کرد و گفت: هنگامی که ما در کشور دارای معادن آلمینیوم هستیم، نباید این ورق های آلمینیومی را از خارج وارد کنیم و باید در داخل آن را تولید کنیم.

کد خبر 1801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha