درخواست نام‌گذاری یکی از معابر و میادین بوکان به نام استاد «احمد طه»

سرویس آذربایجان غربی- جمعی از فعالان مدنی شهر بوکان، درخواست نام‌گذاری یک معبر، میدان یا بوستان در بوکان به نام مرحوم استاد "احمد طه" را به اعضای ششمین دوره شورای اسلامی این شهر ارسال کردند.

به گزارش کردپرس، در آستانه هفتمین سالگرد عروج آسمانی «احمد طه» از سوی فعالان مدنی و رسانه‌های مستقل، درخواست نام‌گذاری یک معبر، میدان یا بوستان در بوکان به نام این مرحوم به اعضای ششمین دوره شورای اسلامی این شهر ارسال شد.

در نامه فعالان مدنی بوکان به شورای شهر آمده است؛ همان گونه که استحضار دارید، خدمات ماندگار و شایسته مرحوم فقید «استاد احمد طه» بر کسی پوشیده نیست. نام یک مکان، هویت‌بخش و یا تقویت‌کننده عناصر هویتی و احساس تعلق شهروندان بوده و این حداقل حقی است که شهروندان در نام‌گذاری معابر محله خود دارند و مدیریت شهری و شورای شهر نباید از آن غافل باشند.

این استاد مرحوم معزز که نزدیک به پنج دهه از حیات با برکت خویش را صرف تدریس، آموزشِ نویسندگی و خدمت صادقانه به مردم در کسوت نمایندگی برای مردم شهرستان بوکان و کُردستان انجام داد، نسل‌های امروز و دیروز، بی‌واسطه و باواسطه، خود را از شاگردان مکتب او دانسته و بدان نیز افتخار بی‌پایان دارند که همین امر نشان از خدمات ارزنده و بی‌بدیل آن مرحوم به شهرمان دارد.

لذا تقاضامندیم به مصداق حدیث شریف «من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق» و در راستای اجرای بند ۲۴ ماده ۷۶ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران نسبت به بررسی و تصویب آن به فوریت الزام شهرداری بوکان، در خصوص تحقق یکی از موارد ذیل الذکر اقدام لازم را معمول نمایید و موجبات زنده نگه داشتن یاد و خاطره این بزرگوار در اذهان عموم جامعه را فراهم آورید.

نام‌گذاری یکی از معابر و میادین اصلی شهر بوکان یا یکی از بوستان‌های شهر به نام مرحوم استاد "احمد طه" و نصب تندیس آن استاد فقید در یکی از اماکن نام‌گذاری‌شده درخواست جمعی از فعالان مدنی شهر است.

به گزارش کردپرس، کاک «احمد طه» (١٣٩٣-١٣٢١) نماینده مردم فهیم و فرهیخته بوکان در دو دوره نمایندگی شهرستان بوکان، مسئول هیأت‌های خارجی ایران در مجلس شورای اسلامی بود، از جمله؛ مسئول سیاست خارجی هیأت اعزامی ایران به کشورهای سوئیس، رومانی، اسپانیا، برزیل و بسیاری از کشورهای دیگر دنیا که اسناد و مدارک آن در کتاب خدمات احمد طه در دو دوره مجلس به چاپ رسیده است.

استاد احمد طه به عنوان یک نویسنده و مترجم که به زبان‌های کردی، فارسی و انگلیسی تسلط کامل داشت، در طول سال‌های کار و فعالیت‌های فرهنگی و ادبی خود چهار کتاب را چاپ و منتشر کرد که عبارتند از؛ گوڵی نیشتمان (چیرۆکی کوردی)، گرگ‌های پیر (رمان فارسی)، تنها آدم کرە زمین (رمان فارسی) و اختصارات زبان انگلیسی به زبان انگلیسی.

شهر بوکان در دوران نمایندگی کاک «احمد طه» به شهرستان تبدیل شد و او در قامت یک قانونگذار شجاع، صادق و دلسوز که خادم مردمش بوده و هم‌چنین به دلیل خدمات ارزشمند و ماندگارش برای توسعه منطقه بوکان، یاد و نامش همواره نیک و جاودان است.

کد خبر 17690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha