زور تاکسیرانی به تاکسی داران نرسید/افزایش 133 درصدی نرخ کرایه تاکسی در سنندج

سرویس کردستان_ – حدود یک ماه از افزایش خودسرانه نرخ کرایه تاکسی توسط تاکسی داران در سنندج می گذرد و در حالی که مردم امیدوار بودن تاکسیرانی بتواند در مقابل این زیاده خواهی بایستد اما در کمال تعجب تاکسیرانی امروز از افزایش 133 درصدی نرخ کرایه ها خبر داد.

به گزارش کرد پرس، پس از شیوع ویروس کرونا در اردیبهشت ماه سال 99 به بهانه رعایت فاصله اجتماعی در تاکسی‌ها، سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سنندج اعلام کرد که رانندگان تاکسی به جای سوارکردن 4 نفر باید 3 نفر را سوار کنند و در عوض کرایه نفر چهارم تقسیم بر کرایه 3 نفر دیگر شد که تا این جای کار شهروندان به‌دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نه تنها معترض نشدند بلکه به نوعی از این قانون نیز حمایت کردند.

از همین رو در اردیبهشت ماه سال گذشته نرخ کرایه تاکسی که 1200 تومان برای مسیری مانند میدان آزادی تا شهرک بهاران بود، بر اساس اعلام سازمان تاکسیرانی 1500 تومان شد اما رانندگان خودسرانه این مبلغ را به 2 هزار تومان افزایش دادند و کسی نیز علیرغم تمام اعتراضات مردمی و انتقادات توسط رسانه ها پاسخگو نبود.

در کنار این افزایش نرخ خودسرانه باز هم رانندگان تاکسی به جای سوارکردن 3 مسافر، 4 مسافر سوار می‌کردند و کرایه‌ای را که به‌دلیل رعایت فاصله اجتماعی افزایش داده بودند را نیز دریافت می‌کردند و در مقابل نیز قانون را نادیده گرفتند و در این بین تنها شهروندان متضرر شدند.

جالب اینکه در بهمن ماه سال 99 نیز سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سنندج دوباره به بهانه شیوع ویروس کرونا اقدام به افزایش نرخ کرایه تاکسی کرد و نرخ 1500 تومانی را به 2 هزار تومان افزایش داد اما باز هم تاکسی داران این نرخ را رعایت نکرده و مبلغ 3 هزار تومان را برای خود تعیین کرده و از مسافران اخذ می کردند.

اما اقدام جالب تاکسی داران این بود که حدود یک ماه پیش باز هم از سوار کردن مسافر امتناع کردند و خواستار افزایش نرخ کرایه تاکسی شدند اما سازمان تاکسیرانی هیچ واکنشی به این اقام انجام نداد و همین شد که نرخ 3 هزار تومانی به 4 هزار تومان افزایش یافت و این یعنی عملا در یک بازه زمانی یک ساله نرخ کرایه تاکسی در سنندج از 1200 تومان به 4 هزار تومان رسید و افزایش 333 درصدی را نشان می دهد.

جالب اینجاست امروز سازمان تاکسیرانی که هیچ واکنشی به خواست شهروندان برای جلوگیری از افزایش نرخ ها نداشت، نرخ های رسمی جدید را اعلام کرد که 3 هزار و 500 تومان را برای مسیری مانند میدان آزادی تا شهرک بهاران در نظر گرفته در حالی که مردم یک ماه است که مبلغ 4 هزار تومان را پرداخت می کنند.

تجربه نشان داده هر وقت به صورت رسمی نرخی افزایش یابد، به صورت رسمی نیز مبلغ دوباره دستخوش تغییرات شده و اکنون باید منتظر ماند و دید آیا تاکسی داران به همان 4 هزار تومان پول زوری که خودسرانه از مردم می گیرند قناعت می کنند یا باز هم آن را افزایش می دهند.

کاش مسئولان سازمان تاکسیرانی شهرداری سنندج که برای پیگیری اعتراضات شهروندان کاری نکردند حداقل برای افزایش نرخ کرایه تاکسی نیز کاری انجام نمی دادند تا مردم هم به ریش آنها نخندند که بود و نبودشان برای جامعه شهری هیچ فرقی نمی کند.

کد خبر 17681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha