بررسی استراتژی حزب دمکرات  در انتخابات پارلمانی عراق توسط رسانه نزدیک به این حزب

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک رسانه نزدیک به حزب دمکرات کردستان (پارتی) در تحلیلی نوشت: شاید تحلیلگران بر این نقطه تمایز انتخابات آتی عراق توافق نظر داشته باشند که حزب دمکرات ممکن است به عنوان بارزترین نیروی سیاسی با اطمینانی بیشتر از سایر جریانات سیاسی در زمینه برخورداری از حمایت هوادارانش این کشور وارد انتخابات می شود.

به گزارش کرد پرس، بخش عربی پایگاه شفق نیوز در این باره نوشت: حزب دمکرات تلاش می کند با تأنی و دقت فراوان از طریق 51 نامزد از 31 حوزه انتخابیه، و با بهره گیری از استراتژی جدیدی برای دستیابی به تعداد بیشتری از کرسی ها در مقایسه با انتخابات 2018 (26 کرسی) وارد انتخابات شود.

شفق نیوز به نقل از یک منبع در این باره نوشت: پارتی تلاش می کند تعداد بیشتری از کرسی های مجلس را به دست بیاورد و برای تحقق این هدف نیز، با بهره گیری از استراتژی جدیدی برای تحقق اهدافش یا حداقل حفظ تعداد کرسی های دوره قبل، تلاش هایش را آغاز کرده است.

این منبع خاطرنشان کرد: حزب دمکرات بر حجم فعالیت هایش در خارج از اقلیم کردستان، به ویژه استان نینوا افزوده است. این حزب امید زیادی به استان نینوا دارد. به همین دلیل 14 نامزد در این استان در هفت حوزه انتخابیه از مجموع هشت حوزه معرفی کرده است و این امر، نشان دهنده اهمیت این استان برای این حزب است و ممکن است شش یا هفت نامزد آن، در این استان، به مجلس راه یابند.

به گفته منبع مذکور، حزب دمکرات برنامه مدونی شامل مهم ترین جزئیات درباره انتخابات در مناطق مختلف اقلیم کردستان و خارج از آن تدوین کرده است و کمترین تعداد نامزد را در پایگاههای حزب معرفی کرده است تا از هدر رفتن آرا جلوگیری کند.

برای نمونه به گزارش منابع نزدیک به هسته تصمیم گیری حزب دمکرات، در شهر آکری که همواره طرفدار این حزب بوده و دارای چهار نماینده است، سه نفر از مهم ترین نامزدهای حزب نامزد شده اند و حزب یک نامزد جدید (شاخوان عبدالله) را نیز که به عنوان قوی ترین نامزد در مهم ترین حوزه انتخابیه از حوزه های انتخابیه سه گانه استان کرکوک معرفی کرده است.

منبع مذکور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نامزدهای زن درصد رأی بالایی کسب نمی کنند نامزدهای زن حزب در حوزه هایی که از اهمیت کمتری برخوردار هستند معرفی شده اند.

این منبع در پاسخ به سؤالی درباره، مراکز ثقل این حزب گفت: ما بر این باوریم که مناطق ثقل حزب، دهوک، اربیل و نینوا هستند و معتقدیم در دهوک 10 کرسی و در نینوا 7-6 و در اربیل 8-6 کرسی و همچنین در کرکوک نیز سه کرسی به دست خواهیم آورد. همچنین در استان سلیمانیه، در بدترین حالت دو کرسی را تصاحب خواهیم کرد. همچنین در استان های مرکزی نیز، دو نامزد ما به مجلس راه خواهند یافت.

منبع حزبی مذکور، درباره شخصیتی که پارتی برای ریاست جمهوری نامزد خواهد کرد گفت: نامزد ریاست جمهوری، حتما از جمله اولویت های این حزب خواهد بود و در این زمینه سه نامزد آماده شده اند که یکی از آنها هوشیار زیباری است. وی یک شخصیت غیر قابل بحث و مورد قبول همه جریانات است. اما این موضوع به نتایج انتخابات و ائتلافات و همچنین توافق جریانات کرد در این باره بستگی دارد.

این منبع، درباره احتمال معرفی مجدد مصطفی کاظمی به عنوان نخست وزیر گفت: این موضوع به دلایل متعددی، محتمل است. از جمله آنها تلاش نامبرده برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات با اقلیم کردستان است که معمولا درباره سهم اقلیم کردستان از بودجه و سایر مسائل به وجود می آمد. کاظمی بدون هیچ جدلی، سهم اقلیم کردستان از بودجه را واریز کرده و با سران اقلیم کردستان نیز از روابط بسیار قوی برخوردار است.

کد خبر 17590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha