ساختمان محیط بانی در تالاب نوروزلوی میاندوآب باید احداث شود

سرویس آذربایجان غربی- مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: به منظور حفظ و حراست از تالاب "نوروز لو" ضروری است سریعا در محل این تالاب پاسگاه محیط بانی احداث و اقدامات لازم به منظور مکان سنجی آن انجام شود.

به گزارش کردپرس، مهران نظری تصریح کرد: چالش ها و تعارضات زیست محیطی در تالاب نوروزلو از جمله تخریب، تصرف ها، صید و شکار بی رویه، آتش سوزی عمدی و سهوی خود دارد.

او ادامه داد: به منظور حفظ و حراست از تالاب "نوروز لو" ضروری است سریعا در محل این تالاب پاسگاه محیط بانی احداث و اقدامات لازم به منظور مکان سنجی آن انجام شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: تالاب نوروزلو در ۱۵ کیلومتری شهر میاندوآب یک منطقه حفاظت شده و دارای گونه های متنوع جانوری از پستانداران و پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر و بومی، همچنین گونه های مختلف گیاهی بوته ای، مرتعی، درختی، نی و جگن در این تالاب است.

آب مورد نیاز تالاب نوروزلوی میاندوآب از طریق رودخانه زرینه تامین می‌شود؛ این تالاب در سال ۱۳۹۱ در ردیف مناطق حفاظت شده قرار گرفت.

این منطقه هزار و ۲۰۰ هکتار مساحت دارد و محل زیست انواع حیوانات و پرندگان کم‌نظیر بوده و با برخورداری از درختانی همچون گز و سرو و نیزارها از پوشش گیاهی مطلوبی برخوردار است.

کد خبر 17242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha