کشف 600 ميليارد ریال فرار مالياتي در کردستان/3 متهم دستگیر شدند

سرویس کردستان - فرمانده انتظامي کردستان از کشف 600 میلیارد ریال فرار مالیاتی با تلاش مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان خبر داد.

به گزارش کرد پرس، سردار علی آزادی اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان درراستای مبارزه با جرم فرار مالیاتی و با اشراف اطلاعاتی دریافتند یک شرکت بازرگانی با توجه به گذشت چندين سال از تأسيس آن، هيچگونه اظهارنامه به ادارات مرتبط وصول نشده است.

وی افزود: مأموران با بررسی های به عمل آمده دريافتند که شرکتي درسال 1393 درسطح شهرستان سنندج برای انجام فعاليت هاي اقتصادي از جمله واردات وصادرات، با اخذ کارت بازرگاني تاسيس شده است و با توجه به گذشت چندين سال از تاسيس شرکت از طريق هيئت مديره مربوطه هيچگونه اظهارنامه اي جهت اعلام اقدامات تجاري شرکت اعلام نشده است.

فرمانده انتظامي کردستان ادامه داد: در همین راستا تیمی از مأموران پلیس امنیت اقتصادی بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و با اقدامات تخصصی و پلیسی، سرنخ های مهمی از این پرونده اقتصادی را کشف کردند.

سردار آزادی یادآور شد: مأموران در ادامه تحقیقات به این نتیجه رسیدند افرادی با سوء استفاده از کارت بازرگانی اقدام به واردات کالا کرده و طی این مدت مالیات کالاهای وارد شده را پرداخت نکردند.

وی با اشاره به دستگیری 3 نفر متهم در این رابطه، بیان کرد: متهمان به جرم خود اقرار و با پیگیری ماموران بیش از 600میلیارد ریال فرار مالیاتی از متهمان کشف کردند که با تشکیل پرونده متهمان به مراجع قانونی معرفی شدند.

کد خبر 17105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha