مردم باید از وقایع افغانستان درس بگیرند

سرویس سوریه-فرمانده شورای نظامی کوبانی گفت:مردم باید از اتفاقاتی که در افغانستان افتاد، درس بگیرند و برای دفاع از خود آماده باشند و به هیچ بیگانه‌ای تکیه نکنند.

به گزارش کُردپرس، عصمت شیخ حسن، فرمانده شورای نظامی کوبانی در گفت‌وگو با رسانه‌های شمال سوریه، بر ضرورت حراست مردمی توسط خود مردم در مناطق شمال و شرق سوریه و عدم تکیه بر نیروهای خارجی برای محافظت و ثبات در این مناطق تأکید کرد.
وی ادامه داد:با توجه به تحولات و رویدادهای در حال وقوع در خاورمیانه، واضح است که مناطق شمال و شرق سوریه هنوز با حملات ترکیه روبرو است و متوقف هم نخواهد شد.
وی افزود:در بحبوحه حملاتی که به مناطق شمال و شرق سوریه صورت می گیرد، باید نیرو و سازماندهی کافی برای محافظت از منطقه در برابر حملات اشغالگران وجود داشته باشد.مردم باید اراده لازم برای پاسخ به حملات و خنثی سازی طرح های اشغالگران را داشته باشند.
در این زمینه، عصمت شیخ حسن، فرمانده شورای نظامی کوبانی می گوید که حملات به مناطق شمال و شرق سوریه در حال افزایش است و تقریبا روزانه حملاتی به منطقه، چه با خمپاره و چه با هواپیماهای بدون سرنشین و هدف قرار دادن غیرنظامیان و پرسنل نظامی انجام می‌گیرد.
عصمت شیخ حسن معتقد است که هدف از این حملات ایجاد حالت ترس و هرج و مرج در بین مردم منطقه است تا آنها را از مناطق خود بیرون کنند و اعتماد مردم را نسبت به اداره خودمختار تضعیف کرده و تصویر مخدوشی ایجاد کنند و این بی اعتمادی را به مردم این منطقه القا نمایند که اداره خودگردان صلاحیت اداره منطقه را ندارد.
شیخ حسن خاطرنشان می کند که مردم شمال و شرق سوریه باید در برابر حملات دشمن هوشیار و دارای اراده قوی باشند و برای خنثی سازی تهدیدها و حملات دشمن آماده باشند.
به گفته فرمانده شورای نظامی کوبانی، دشمن قصد دارد جنگ میان کُردها را افزایش دهد و برخی از طرفها برای دستیابی به این اهداف با او همکاری می کنند.
وی بر ضرورت ایستادگی در برابر حملات ترکیه تأکید می کند و می گوید:واجب است مردم برای جلوگیری از حملات اشغالگرانه، نقشه های دشمنان را خنثی کنند و مانع جنگی شوند که ترکیه علیه مردم منطقه دنبال می کند. دوم، مردم باید خود را سازماندهی کنند و از موضوع افغانستان درس بگیرند و برای محافظت از سرزمین خود به نیروهای خارجی تکیه نکند، بلکه باید از خود محافظت کرده و خود را به اثبات برسانند.
شیخ حسن تأکید می کند که حفاظت از وطن وظیفه همه است و بنابراین مردم باید حفاظت از خود را تقویت کنند و به خود تکیه کنند و در زمینه دفاع آموزش ببینند.
کد خبر 16954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha