بیش از 85 هزار شهروند سقزی واکسن کرونا دریافت کردند

سرویس کردستان - رئیس مرکز بهداشت شهرستان سقز گفت: از ابتدای آغاز طرح واکسیناسیون علیه ویروس کرونا تا کنون 85 هزار و 729 نفر از شهروندان سقز دُز اول واکسن را دریافت کرده اند.

به گزارش کرد پرس، پروین خسروپور با بیان اینکه تا کنون بیش از 112هزار دُز واکسن کرونا به گروه‌های هدف در این شهرستان تزریق شده است، اظهار کرد: در مرحله اول 85 هزار و 729 دُز و در مرحله دوم هم 26 هزارو 657 دُز واکسن به گروه‌های هدف تزریق شده است.

وی افزود: در حال حاضر 3 مرکز تجمیعی در سالن ورزشی شهید کاظمی واقع در بلوار انقلاب، سالن شهید فهمیده در منطقه سیلو در خیابان 32 متری و مرکز سوم هم در دانشگاه آزاد واقع در میدان مکریان، ورودی از سمت سنندج در حال واکسینه کردن مردم هستند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان سقز ادامه داد: هم اکنون بیش از 80 نفر مبتلا به کرونا در بخش‌های ویژه بستری هستند و متاسفانه در هفته جاری نیز 6 نفر در سقز به علت کرونا فوت کرده‌اند.

خسروپور یادآور شد: خوشبختانه با توجه به واکسیناسیون افراد با سن بالا، آمار مرگ و میر در این سنین کم شده است و امیدواریم تا 3 ماه آینده همزمان با سراسر کشور روند واکسیناسیون را در سقز به اتمام برسانیم و موفق شویم زنجیره ویروس منحوس کرونا را قطع کنیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر 11 تیم کار واکسیناسیون گروه‌های هدف در شهر سقز را انجام می‌دهند و قرار است دو تیم دیگر را نیز اضافه کنیم تا روند واکسیناسیون سرعت بیشتری بگیرد.

رئیس مرکز بهداشت سقز با بیان اینکه روزانه در شهرستان سقز 2 هزار و 500 دُز واکسن تزریق می‌شود و امیدواریم این روند را به 3 هزار و حتی بیشتر افزایش دهیم، گفت: اگر واکسن به موقع در دسترس باشد، تا 3 ماه آینده روند واکسیناسیون را در این شهرستان به اتمام می رسانیم.

کد خبر 16872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha