پس از انتخابات به عراق می رویم/در پی تاسیس سازمان صلح و همکاری خاورمیانه هستیم

سرویس ترکیه - قلیچدار اوغلو اعلام کرد که حزبش پس از پیروزی در انتخابات به منظور ایجاد صلح پایدار در خاورمیانه خواهان همکاری با اقلیم کردستان و عراق است.

به گزارش کردپرس، کمال قلیچدار اوغلو رئیس حزب جمهوری خواه خلق (CHP) اعلام کرد که اعضای حزبش پس از پیروزی در انتخابات به منظور ایجاد صلح در خاورمیانه به عراق سفر خواهند کرد.

کمال قلیچدار اوغلو رئیس CHP در گفتگو با خبرنگار روزنامه جمهوریت درباره سفر اخیر هیات CHP به اقلیم کردستان و دیدار با بارزانی که سر و صدای زیادی در فضای رسانه ها ایجاد کرد، گفت: «ما در تلاش برای به دست گرفتن حکومت ترکیه هستیم. بنابراین می خواهیم به تروریسم در منطقه پایان دهیم. می خواهیم صلح و آرامش را به خاورمیانه هدیه کنیم. هدف ما ایجاد "سازمان صلح و همکاری خاورمیانه" است.»

رهبر اپوزیسیون افزود: «هدف اصلی این مذاکرات ایجاد فضایی در خاورمیانه است که در آن جنگ و تروریسم پایان یافته و صلح منعقد شده باشد. ما نه تنها با حکومت اقلیم کردستان، بلکه با ترکمن ها و ایزدی ها نیز دیدار و گفتگو کردیم. ما پنداشت خودمان را از صلح با بازیگران منطقه در میان گذاشتیم. پس از انتخابات به عراق هم خواهیم رفت.»

او در این گفتگو همچنین درباره سوءتفاهم های ایجاد شده بین دو حزب اصلی اپوزیسیون گفت که این ها همه ساخته و پرداخته رسانه هایی است که مایل به موفقیت ائتلاف اپوزیسیون نیستند و حزبش هیچ مشکلی با حزب خوب به رهبری مرال آکشنر ندارد.

لازم به یادآوری است کمال قلیچدار اوغلو پیش از این نیز در آگوست 2013 به عراق سفر کرده و با برخی از بازیگران منطقه از جمله نوری المالکی نخست وزیر وقت این کشور و روسای جبهه ترکمانی دیدار کرده بود. او همچنین با نوشتن نامه ای به مصطفی کاظمی در جولای 2020 خواستار شده بود که یکی از اعضای جبهه ترکمان به عنوان وزیر کابینه در عراق منصوب شود.»

تصویر: دیدار کمال قلیچدار اوغلو از عراق و زیارت حرم امام کاظم (ع) در آگوست 2013

کد خبر 16800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha