اگر آمریکا فروشنده سامانه دفاع هوایی باشد، ترکیه خریدار است

سرویس ترکیه - مولود چاووش اوغلو اعلام کرد که اگر آمریکا فروشنده باشند، ترکیه مایل به خرید سامانه دفاع هوایی آمریکایی است.

به گزارش کردپرس، در پی تیرگی روابط بین ترکیه و آمریکا به دلیل خرید سامانه دفاع موشکی S-400 روسی از سوی ترکیه، مولود چاووش اغلو وزیر امور خارجه این کشور، اعلام کرد که قرارداد با روسیه به پایان رسیده و کشورش مایل به خرید سامانه آمریکایی است.

خرید سامانه موشکی S-400 از روسیه باعث عمیق تر شد شکاف بین ترکیه با ایالات متحده آمریکا و ناتو شد. واشنگتن ترکیه را به دلیل خرید سامانه S-400 از روسیه تحریم کرد و تهدید کرد که اگر ترکیه بخواهد تسلیحات دیگری از روسیه خریداری کند، با تحریم های جدیدی مواجه خواهد شد.

بنابر گزارش روزنامه جمهوریت ترکیه، مولود چاووش اوغلو، در برنامه زنده NTV گفت: «S-400 یک قرارداد به پایان رسیده است. ما مایلیم که اکنون به روابط آینده مان با ایالات متحده بپردازیم.»

چاووش اوغلو همچنین گفت «در صورتی که ایالات متحده مایل به فروش سامانه های پدافند هوایی خود باشد، ما دوست داریم که خریدار آنها از آمریکا باشیم. مهم تر این که اگر ایالات متحده تصمیم به فروش پدافند هوایی خود به ما را در کنگره این کشور تصویب کند، ما نیز مایلیم آن را خریداری کنیم، اگرچه قیمت آن گران تر تمام می شود!»

چاووش اوغلو در ادامه با بیان این که هدف نهایی ترکیه تولید سامانه های پدافند هوایی داخلی است، گفت: «با این حال تا زمانی که از این جهت خودکفا نشده ایم، به خرید پدافند هوایی از سایر شورها نیاز داریم.»

کد خبر 16683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha