زمینه برای حضور سرمایه گذاران در کردستان فراهم شود/دولت مردان امروز بالانشین نیستند

سرویس کردستان - نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: کسانی هستند که دوست دارند در این استان سرمایه گذاری کنند اما زمینه برای آنان فراهم نیست و از این رو باید زمینه حضور آنان را فراهم کرد.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: در طول یک سال گذشته تمامی ظرفیت های استان را سعی کرده ایم که شناسایی کنیم و تلاش کرده ایم 4 مولفه ای که رهبر معظم در حکم اینجانب به آن اشاره داشته اند را تحقق بخشیم.

وی افزود: در این استان ظرفیت های فرهنگی بسیاری وجود دارد که مغفول مانده و استفاده از این ظرفیت ها نیازمند ورود رسانه ها به این حوزه است.

نماینده ولی فقیه در کردستان ادامه داد: اکنون که دولت جدید بر سر کار آمده امیدواریم دولت مردان با رویکرد فکری جدید فعالیت های فرهنگی را پیگیری کنند.

حجت الاسلام پورذهبی یادآور شد: بهبود وضعیت اقتصادی رسانه ها نیز با توجه به تفکرات جدید وزیر فرهنگ و ارشاد می تواند در شکوفایی و معرفی این ظرفیت ها تاثیر گذار باشد.

وی به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور کشور به کردستات اشاره کرد و بیان کرد: امیدواریم این سفر بتواند منشا تحولات در حوزه های مختلف و توسعه استان شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: با توجه به فعالیت نهادهایی مانند بنیاد برکت و علوی, تلاش می کنیم که این نهادها به کردستان ورود کرده و در راستای محرومیت زدایی و سرمایه گذاری در بخش های مختلف حضور داشته باشند.

حجت الاسلام پورذهبی اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفین نیز نهادهایی هستند که می توانند با ورود به حوزه هایی که کردستان در آنها مشکل دارد, بخشی از آنها را رفع کند.

وی افزود: بخش عمده ای از توسعه نیافتگی کردستان به موضوع امنیتی بودن استان در اوایل انقلاب بوده که امروز دیگر این مشول را ندارد و یکی از امن ترین استان های کشور به شمار می رود و سرمایه گذاران می توانند به این حوزه ورود کنند.

نماینده ولی فقیه در کردستان ادامه داد: کسانی هستند که دوست دارند در این استان سرمایه گذاری کنند اما زمینه این اقدام برای آنان فراهم نیست و همین مسئله باعث شده که سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری دچار تردید شوند.

حجت الاسلام پورذهبی یادآور شد: در بحث توسعه یکی دیگر از شاخصه ها بحث مدیریت است, در سال های گذشته مدیرانی حضور داشته اند که تعهد و تخصص در زمینه های مختلف را داشته اند اما نتوانسته اند از فرصت به دست آمده برای خود بهره گرفته و فعالیت های توسعه ای را انجام دهند.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین شاخصه های هر مدیر, مردمی بودن است, چرا که اگر مدیری نتواند با مردم ارتباط داشته باشد نمی تواند مشکلات و رنج های آنان در کف جامعه را شناسایی کند و خدمتگذار مردم باشد.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: امروز خوشبختانه دولتی روی کار آمده که بالا نشین نیست و خود را خدمتگذار و کارگر مردم می داند و از این انتظار داریم مدیرانی نیز که سر کار می آیند همین دیدگاه و نگاه را داشته باشند.

حجت الاسلام پورذهبی اظهار کرد: امیدواریم با رویکرد جدید دولت سیزدهم بسیاری از پروژه های بزرگی که به جا مانده از دولت های گذشته هستند, مانند راه آهن سنندج, فرودگاه سقز و ... به اتمام برسند و زمینه توسعه را تسریع بخشند.

وی افزود: یکی از بهترین کارهایی که دولت جدید باید انجام دهد, تقویت زیرساخت های استان در زمینه های مختلف مانند راه, گردشگری, مرز و ... است و همین مسئله عاملی برای توسعه همه جانبه کردستان خواهد شد.

کد خبر 16532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha