سنجش سلامت ٤٦ هزار نوآموز آذربایجان غربی انجام شد

سرویس آذربایجان غربی- رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان غربی گفت: از آغاز فعالیت پایگاه های سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان تا کنون 45 هزار و 974 نفر ارزیابی اولیه صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار کردپرس، عیسی محمدی با بیان اینکه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان از اول تیر ماه به طور رسمی در استان آغاز ‌شد؛ اظهار داشت: از آغاز فعالیت پایگاه های سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان تا کنون 45 هزار و 974 نفر ارزیابی اولیه صورت گرفته است و از این تعداد 6739 نفر نیاز به ارزیابی تخصصی داشته و به پایگاههای تخصصی ارجاع داده شده اند.

محمدی افزود: تعداد پایگاه های سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان در سال جاری به ۴۶ پایگاه افزایش یافته و یک پایگاه در منطقه کشاورز ایجاد شده است؛ از تعداد ۴۶پایگاه اولیه ۲۸پایگاه نوع الف و ۱۸پایگاه نوع ب در کل استان و یک پایگاه تخصصی نوع ج در شهرستان ارومیه فعالیت خواهد داشت.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان با تاکید بر رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله اجتماعی در پایگاههای سنجش سلامت افزود: تعداد نو آموز ارزیابی شده در پایگاه نوع الف ۳۳_۳۶ نفر به صورت روزانه ودر پایگاه نوع ب ۲۲-۲۴ نفر ارزیابی خواهند شد.

او ادامه داد: مهلت پذیرش آزمونهای جهش تحصیلی پایان یافته و تاکنون 428 نفر نوبت دهی و 413 نفر ارزیابی شان پایان یافته است .

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان بیان کرد: تا کنون 4624 مورد دانش آموز بصورت رایگان ارزیابی شده است که از این تعداد 2635 نفر دانش آموزان عشایری استان می باشند.

محمدی با بیان اینکه مشکل نوبت دهی نوآموزان پیش دبستانی حل شده است، از آغاز نوبت دهی پایگاه ها سنجش سلامت برای نوآموزان پیش دبستانی خبر داد.

کد خبر 16254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha