گفت‌وگوی تلفنی عبدالمهدی و نخست‌وزیر بریتانیا درباره تحولات عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان - نخست وزیران عراق و بریتانیا درباره تحولات اخیر گفت و گو کرده و تمایل دو کشور به تقویت روابط را مورد تاکید قرار دادند.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، دفتر اطلاع رسانی عادل عبدالمهدی، نخست وزیر دولت اداره امور این کشور با صدور بیانیه ای اعلام کرد که وی روز دوشنبه یک تماس تلفنی از بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا دریافت کرده است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، عبدالمهدی در گفت و گوی تلفنی با جانسون ضمن تشریح دلایل مسائل، ترتیب رویدادها و مصوبه اخیر مجلس نمایندگان عراق مبنی بر خروج نیروهای خارجی، بر تمایل همیشگی کشورش به تقویت روابط خود با جامعه بین الملل و تحقق منافع مشترک تاکید کرد.

نخست وزیر مستعفی عراق با بیان این که دولت تحت رهبری وی همواره برای برقراری روابط مثبت همکاری و جلوگیری از تبدیل خاک این کشور به صحنه درگیری و جنگ تلاش کرده، اهمیت ادامه همکاری بین المللی علیه گروه تروریستی داعش را نیز مورد تاکید قرار داد.

جانسون نیز به نوبه خود ضمن تاکید بر همبستگی زیاد خود با عراق و درک دشواری های پیش روی این کشور، خاطر نشان ساخت که بریتانیا به طور کامل پایبند به احترام به امنیت، ثبات و حاکمیت عراق و تقویت روابط دوستی میان دو کشور است.

نخست وزیر بریتانیا در ادامه نیز ضمن ابراز تمایل برای سفر به عراق، خواهان تلاش از طریق کانال های دیپلماتیک برای مهار بحران و کاهش تنش شد.

این در حالی است که دومینیک راب، وزیر امور خارجه بریتانیا نیز روز یک شنبه در گفت و گوی تلفنی با نخست وزیر مستعفی عراق، ضمن بررسی تحولات اوضاع و تنش به وجود آمده در منطقه و پیامدهای خطرناک رویارویی نظامی، بر اهمیت دور ساختن منطقه و جهان از خطرات جنگ و جلوگیری از پیامدهای آن و همچنین لزوم تلاش برای کاهش تنش و روی آوردن به گفت و گو با هدف برون رفت از بحران خطرناک کنونی تاکید کرده بود.

کد خبر 161226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha