محاصره ساختمان مرکزی HDP توسط پلیس برای ایجاد تجمع بر علیه این حزب

سرویس ترکیه - پلیس آنکارا ساختمان دفتر مرکزی HDP را برای تجمع گروهی از افراد بر علیه HDP قرق کرد.

به گزارش کردپرس، پلیس ترکیه دفتر ساختمانی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) را محاصره کرد تا گروهی از افراد که به گفته آنها از دیاربکر آمده بودند، در مقابل ساختمان مرکزی تجمع کرده و بر علیه HDP شعار بدهند.

بر اساس خبر بین النهرین، ساختمان مرکزی HDP در منطقه چانکایا در مرکز شهر آنکارا، توسط ده ها پلیس محاصره شد. پلیس از ورود همه نمایندگان، اعضا و افرادی که قصد ورود به ساختمان را داشتند، ممانعت به عمل آورد.

تعداد زیادی از افرادی که در مقابل دفتر استانی دیاربکر تحصن کرده بودند، با ادعای این که فرزندانشان توسط اعضای HDP به کوه ها فراری داده شده اند [به عضویت حزب کارگران کردستان (PKK) در آمده اند] در مقابل دفتر مرکزی HDP تجمع کرده و خواهان ایراد بیانیه درباره ادعایشان بودند. به همین دلیل پلیس این ساختمان را به محاصره خود در آورده بود.

پس از محاصره ساختمان مرکزی حزب محمت رشدی تریاکی نماینده باتمان، به مقابل ساختمان آمده و گفت: «ما مطلع شدیم که عده ای از افراد می خواهند به اینجا آمده و سمبلی بگذارند و بیانیه ای ارائه دهند و حتی در فکر این هستند که در اینجا تحصن کنند. آنها می خواهند جلوی فعالیت حزب را بگیرند. ما هم با آمدن به جلوی ساختمان مرکزی HDP اعلام کردیم که اجازه این کار را به آنها نمی دهیم. آنها نباید مدت زیادی در مقابل ساختمان حضور داشته باشند. یکی دو نفر آمده و سمبل را گذاشته و بیانیه شان را ارائه داده و بروند. ما هم در داخل ساختمان منتظر می مانیم. اگر آنها به دنبال کار دیگری باشند و هدفشان چیز دیگری باشد ما هم جلوی این کار را می گیریم.»

پس از مدتی گروهی که به جلوی ساختمان مرکزی حزب آورده شده بودند، سخنان توهین آمیزی درباره HDP و نمایندگان آن به زبان آوردند. پس از این که گروه مورد نظر جلوی ساختمان را ترک کردند، پلیس نیز به محاصره ساختمان پایان داد.

از سوی دیگر خبرگزاری دولتی آناتولی با انتشار این خبر از زاویه ای دیگر، نوشت: پدرانی که به خاطر فرزندانشان که به کوه فراری داده شده اند، روزهای طولانی است در تحصن به سر می برند، با گذاشتن یک سمبل سیاه مقابل ساختمان مرکزی این حزب در آنکارا، خواهان بازگرداندن فرزندانشان از HDP شدند. آنها با صدور بیانیه ای گفتند: «بیایید درون HDP را برای همه آشکار کنیم.»

گفتنی است افرادی که به این محل آورده شده بودند سمبلی سیاه رنگ را مقابل ساختمان HDP گذاشتند که روی آن نوشته شده بود: «ما فرزندانمان را از HDP می خواهیم.»

کد خبر 15901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha