حکومت ترکیه دارد فرصتی برای بازگشت داعش فراهم می‌کند

سرویس سوریه - مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه از ائتلاف بین المللی ضد داعش و روسیه خواست نسبت به حملات ترکیه به شنگال و کردستان سوریه واکنش نشان دهند.

به گزارش کردپرس، مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه در واکنش به حملات اخیر ترکیه به شنگال و کردستان سوریه از حکومت‌های سوریه، آمریکا و روسیه درخواست کرد نسبت به این حملات واکنش نشان دهند.

مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه با انتشار بیانیه ای که در فرات نیوز نیز منتشر شده است، با اشاره به حملات اخیر نیروهای نظامی ترکیه به شنگال، نوشت: «مردم این مناطق از خود دفاع کرده و جهانیان را از دست داعش و گروه‌های تندرو و رادیکال نجات دادند. دولت ترکیه با این حملات همه‌ ارزش ها و کنوانسیون های بین‌المللی را زیر پا می گذارد.»

مدیریت خودگردان در ادامه از نهادهای بین المللی و ائتلاف بین المللی ضد داعش و روسیه که یکی از نیروهای ضامن آتش بس در منطقه است، درخواست کرد نسبت به این حملات واکنش نشان دهند: «این حملات بحران سوریه را عمیق‌تر کرده و پروژه‌های اشغالگری را پیش می‌برد. همچنین از لحاظ منطقه‌ای و بین‌المللی سبب بازگشت دوباره داعش می‌شود. در حقیقت حکومت ترکیه با این حملات فرصتی برای بازگشت داعش فراهم می‌کند. این حملات همچنین تهدیدی بر علیه یکپارچگی خاک سوریه است. باید حکومت سوریه در این رابطه موضع‌گیری کند.»

مدیریت خودگردان در آخر از مردم دعوت کرد برای دفاع از دستاوردهای جان باختگان، در داخل و خارج از خاک سوریه بر علیه حملات حکومت ترکیه راهپیمایی کرده و این حملات را محکوم کنند.

کد خبر 15831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha