نشانه ای از احتمال خروج سریع آمریکا از عراق و اقلیم کردستان وجود ندارد

سرویس جهان سرلشکر جبار یاور ضمن خطرناک خواندن خروج سریع نیروهای آمریکا از عراق و اقلیم کردستان مشابه خروج آنها از افغانستان، می گوید نشانه ای دال بر خروج سریع نیروهای آمریکا از عراق و اقلیم کردستان وجود ندارد.

به گزارش کردپرس، سرلشکر جبار یاور، دبیرکل وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان عراق نسبت به پیامدهای خروج سریع آمریکا و ائتلاف مبارزه با داعش از عراق هشدار داد و دلیل آن را نیاز نیروهای کرد و عراقی به حمایت ائتلاف در مبارزه با داعش عنوان کرد.

جبار یاور در مصاحبه با مجله انگلیسی زبان ایراک اویل ریپورت، با اشاره به اقدام داعش به منفجر کردن دکل های انتقال برق در عراق این اقدام را شیوه جدید اقدامات ترویستی از سوی این گروه عنوان کرد و بر هماهنگی میان نیروهای پیشمرگ، عراقی و ائتلاف مبارزه با داعش برای جلوگیری از قدرت گرفتن دوباره داعش تاکید کرد.

جبار یاور نسبت به عملیاتی شدن تصمیم جدید در عراق مبنی بر ایجاد فرماندهی های مشترک نیروهای پیشمرگ و عراقی در مناطق مورد مناقشه تاکید کرد و گفت تا زمانی که تیپ های جدید و مشترک در این مناطق مستقر نشوند امنیت این مناطق تامین نخواهد شد. او ابراز امیدواری کرد تیپ های مشترک از نیروهای عراقی و پیشمرگ تا قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی عراق در 10 اکتبر در مناطق پر خطر مستقر شوند.

فرمانده ارشد نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان از ادامه حمایت ائتلاف از نیروهای پیشمرگ و عراقی خبر داد اما تاکید کرد خروج یکباره نیروهای ائتلاف از عراق خطرناک خواهد بود.

کد خبر 15595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha