فراخوان برهم صالح برای گفتگوی ملی و ایجاد فضای انتخاباتی مبتنی بر اعتماد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – برهم صالح رئیس جمهور عراق خواستار آغاز گفتگوی ملی با هدف آماده سازی زمینه برای فضای انتخاباتی مبتنی بر اعتماد شد.

به گزارش کرد پرس به نقل از منابع خبری عراقی، برهم صالح در سخنانی به مناسبت عاشورای حسینی گفت: حماسه عاشورا مرزهای زمان و مکان را درنوردیده است و مواضع امام حسین (ع) متمایز کننده حق از باطل بوده است.

رئیس جمهور عراق افزود: عراق، در مرحله سرنوشت حساس و شرایط ملی تعیین کننده و رویدادهای مهمی به سر می برد که در آنها چالش های فراوانی وجود دارد که از آن جمله می توان به پایان دادن فساد و تقویت نهادمندی حاکمیت مقتدر از طریق حاکمیت کامل کشور اشاره کرد.

برهم صالح افزود: باید برای اطلاع از دیدگاه مردم به صندوق های رأی گیری مراجعه کنیم و چالش های فراروی انتخابات را جدی بگیریم. همچنین لازم است با نگرانی ها درباره آن با جدیت و از طریق گفتگوی ملی با هدف اطمینان بخشیدن به شهروندان پر کردن خلأها اقدام کنیم.

رئیس جمهور عراق همچنین افزود: انتخابات باید مسیر مسالمت آمیز ایجاد تغییرات، اصلاحات با هدف خارج کردن کشور از بحران های متراکم و پیاپی باشد و این امر، جز با اراده آزاد مردم عراق و بدون دخالت و دستکاری ممکن نخواهد بود. زیرا ملت منبع قوت و اساس حاکمیت هستند.

یادآور می شود قرار است انتخابات پارلمانی عراق دهم اکتبر / 18 مهر آتی در این کشور برگزار شود.

کد خبر 15553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha