حمله ترکیه به شنگال در راستای سلطه بر کرکوک و موصل است

سرویس سوریه-نماینده مجلس سوریه دموکراتیک در اقلیم کُردستان عراق گفت:حمله ترکیه به شنگال علت‌های فراوانی دارد.ترکیه علاوه بر آن‌که به تهدید امنیتی علیه اقلیم کُردستان تبدیل شده بلکه می‌خواهد بدین وسیله کُردستان سوریه را به محاصره بکشاند و همچنین جنگی را علیه نیروهای مدافع شنگال و در سوی دیگر پ.ک.ک شروع کند.

نماینده مجلس سوریه دموکراتیک در اقلیم کُردستان عراق در پاسخ به این سوال کُردپرس که حملات دو روز اخیر ترکیه به شنگال، اظهار کرد:ترکیه یک دولت متخاصم و متجاوز و دشمن کُردهاست.ترکیه معتقد به حقوق بشر نیست و هر جایی که کُردها به دستاوردی رسیده باشند، با آن ضدیت می‌کند.
وی ادامه داد:ترکیه در سیاست داخلی و منطقه‌ای و بین‌المللی ناکارامد است و هر جا که نیاز باشد به منافع کُردها حمله می‌برد و این خوی متجاوزگری ترکیه روز به روز بیشتر می‌شود.
وی تصریح کرد:حمله ترکیه به شنگال علت‌های فراوانی دارد.ترکیه علاوه بر آن‌که به تهدید امنیتی علیه اقلیم کُردستان تبدیل شده بلکه می‌خواهد بدین وسیله کُردستان سوریه را به محاصره بکشاند و همچنین جنگی را علیه نیروهای مدافع شنگال و در سوی دیگر پ.ک.ک شروع کند.
وی خاطرنشان کرد:ترکیه می‌خواهد به نفت کرکوک و موصل برسد و از این طریق اقلیم کُردستان را نیز تحت سیطره خود بگیرد، لذا از هیچ اقدامی علیه کُردها فروگذار نیست.
کد خبر 15444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha