تزریق واکسن غیرمجاز کرونا در مریوان چند نفر را روانه بیمارستان کرد

سرویس کردستان - معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تزریق غیرقانونی واکسن‌های غیرمجاز کرونا در شهرستان مریوان چند نفر را روانه بیمارستان کرد.

به گزارش کرد پرس, ابراهیم قادری اظهار کرد: این واکسن‌ها خارج از سیستم بهداشت و درمان کشور و به صورت غیرمجاز و از یکی از کشورهای همسایه وارد کشور شده و به دلیل رعایت نشدن زنجیره سرما و انتقال بهداشتی، باعث ایجاد مشکلاتی شده است.

وی افزود: به نظر می رسد واکسن مازاد بر نیاز در آنجا (مبدا) وجود نداشته باشد که بخواهند به ایران ارسال شود و علاوه بر آن زنجیره سرد واکسن مساله بسیار مهمی است که تنها از عهده متخصصان آموزش دیده بر می آید و همین باعث می شود تا واکسن‌هایی که غیرمجاز وارد کشور می شود، کارایی خود را از دست بدهد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: واکسن ها نسبت به حرارت و یخ زدگی حساس هستند، بنابراین ضروری‌ است در دمای مناسب نگهداری شود.

قادری با بیان اینکه آماری از تعداد شهرستان‌هایی که درگیر این معضل هستند، در دست نیست، یادآور شد: از آنجا که تزریق این واکسن‌ها بصورت غیرقانونی انجام شده و همین مساله باعث شده تا آمار درستی از این افراد در دست نباشد.

وی با بیان اینکه مراکز تجمیعی واکسیناسیون در روزهای تعطیل هم در ۲ نوبت صبح و عصر آماده خدمت رسانی به مراجعان است، بیان کرد: مراکز جامع سلامت هم با یک سوم ظرفیت در روزهایی که تعطیل رسمی نباشد باز است و به مراجعان خدمات ارائه می دهد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: مراکز جامع سلامت در شهرهای با وضعیت قرمز کرونا در ۲ نوبت فعالیت دارد و در حال حاضر روزانه ۱۲ هزار دوز واکسن در استان تزریق می شود.

کد خبر 15421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha