خروج آمریکا از افغانستان ادامه خیانت ترامپ به متحدان کرد است

سرویس جهان- میشل جانسون معتقد است خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان ادامه سیاست دونالد ترامپ است که کردهای سوریه را در مقابل ترکیه و شورشیان تنها گذاشت.

به گزارش کردپرس، خروج ناگهانی هزاران تن از نیروهای آمریکایی از افغانستان این شائبه را ایجاد کرده است که ممکن است آمریکا برخی متحدان خود از جمله نیروهای کرد سوریه را نیز که همواره ترکیه آنها را تهدید می کند، رها کند.

میشل جانسون، تحلیلگر مسائل خاورمیانه در یادداشتی که در نشریه گولف تودی منتشر شده، اقدام جو بایدن را خیانت به متحدان آمریکا دانسته و نسبت به پیامدهای آن از جمله بی اعتبار شدن واشنگتن نزد متحدان هشدار داده است.

او با اشاره به این که دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا متحدان کرد سوریه را در برابر تهدیدهای ترکیه تنها گذاشت، اقدام جو بایدن را ادامه سیاست خیانت آمریکا به متحدان این کشور عنوان کرده است.

او با این حال گفته است که آمریکا همچنان 900 نیرو را در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، به منطور مقابله با داعش و تهدیدهای ترکیه حفظ کرده است.

ناظر مسائل خاورمیانه جو بایدن را مسئول مستقیم پیامدهای خروج نیروهای آمریکا از افغانستان دانسته و تاکید کرده است سیاست آمریکا در ورود به مسائل عراق و افغانستان بسیار ناموفق بوده است.

کد خبر 15392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha