روسیه حامی ترکیه در محدود کردن کردهای سوریه است

سرویس جهان- نشریه مدرن دیپلماسی نوشت : ترکیه بدون رضایت روسیه نمی توانست با محدود کردن کردهای سوریه اقدام به ایجاد کمربند امنیتی در شمال سوریه کند.

به گزارش کردپرس، نشریه مدرن دیپلماسی همکاری مشترک سال های اخیر میان ترکیه و روسیه را بویژه پس از تشدید بحران سوریه در سال 2015 ، پیچیده و کم نظیر توصیف کرده است.

این نشریه هر چند این دو کشور را دارای اختلافات اساسی دانسته است اما بر این نکته تاکید کرده است که آنها به خوبی راه تعامل با همدیگر برای حفظ منافع مشترک را یافته اند.

مدرن دیپلماسی یکی از دشوارترین تعاملات میان روسیه و ترکیه را مربوط به بحران سوریه دانسته است چرا که با وجود اختلافات میان دو طرف بر سر برخی موضوعات مربوط به بحران سوریه، مسکو و آنکارا توانسته اند سیاست های خود را با تعامل مشترک پیش ببرند.

این نشریه سیاسی تاکید کرده است ترکیه که از قدرت گرفتن کردهای سوریه نگران بود نمی توانست بدون رضایت روسیه مناطق تحت کنترل کردها را به تصرف خود در آورد.

مدرن دیپلماسی معتقد است روسیه همانند آمریکا به کردهای سوریه در رسیدن به موقعیت کم نظیر آنها کمک کرد اما بعدا به دلیل تداخل آن با منافع مشترک با ترکیه، کردها را رها کرد.

این نشریه تاکید کرده است ترکیه فقط به دلیل همراهی و رضایت روسیه توانسته است دو بار بدون هیچ ممانعتی عملیات نظامی علیه کردهای سوریه انجام دهد و در شمال سوریه کمربند امنیتی ایجاد کند.

کد خبر 15382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha