بیش از 269 هزار تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان کرذستانی خریداری شد

سرویس کردستان - نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: تاکنون ۲۶۹ هزار و ۹۴۹ تن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده است.

به گزارش کرد پرس, جمال صالحی با بیان اینکه پیش بینی شده بود ۳۴۳ هزار و ۳۹۶ تن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان استان خریداری شود, اظهار کرد: تاکنون ۲۶۹ هزار و ۹۴۹ تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده که این معادل 79 درصد برنامه پیش بینی شده است و از این میزان گندم خریداری شده ۲۶۹ هزار و ۳۵۳ تن آن در سامانه سیفا ثبت شده است.

وی افزود: بیشترین میزان خرید تضمینی گندم در استان به ترتیب مربوط به شهرستان‌های قروه با ۷۲ هزار و ۲۰۵ تن، سقز با ۵۳ هزار و ۵۸۸ تن، بیجار با ۴۸ هزار و ۲۹۲ تن و دهگلان با ۴۷ هزار و ۳۳۶ تن بوده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان ادامه داد: در شهرستان کامیاران هم ۳۲ هزار و ۲۲۴ تن، دیواندره ۱۲ هزار و ۶۱۸ تن، سروآباد یک هزار و ۱۱۲ تن، سنندج یک هزار و ۱۱۰ تن، بانه ۸۳۵ تن و مریوان هم ۶۲۹ تن گندم تحویل مراکز خریدتضمینی در استان داده شده است.

صالحی یادآور شد: این میزان گندم خریداری شده توسط ۳۱ هزار و ۸۲۰ کشاورز و در قالب ۷۳ هزار و ۶۴۸ محموله تحویل ۷۸ مرکز خرید گندم در سطح استان داده شده است.

وی با اشاره به اینکه در مدت مشابه سال زراعی گذشته ۶۵۰ هزار و ۷۱۹ تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده بود، بیان کرد: میزان خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۵۱.۵۸ درصد کاهش داشته است.

کد خبر 15344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha