چهاردهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه آغاز به کار کرد

سرویس کردستان- فراخوان چهاردهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه در حالی انتشار یافت که برای دومین بار این جشنواره تحت تأثیر شرایط کرونا قرار گرفته است.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قروه بعد از ظهر امروزپنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار کردپرس از انتشار فراخوان چهاردهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی خبر داد و اظهار داشت: این دوره از کنگره هم تحت تأثیر شرایط کرونا قرار دارد و نحوه برگزاری آن هم براساس تصمیمات ستاد کرونای شهرستان خواهد بود.

به گفته «محمدعلی مؤمنی» این کنگره با هدف شناسایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورایی، اشاعه فرهنگ و ادبیات آئینی عاشورایی، شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا، ارتقا سطح کیفی اشعار آئینی و گسترش هرچه بیشتر آن، توجه به کیفیت و جذابیت اشعار مداحی در مراسمات مذهبی و رصد فرهنگی فرهنگ عاشورا در سطوح مختلف برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه کنگره در دو بخش برگزار خواهد شد، افزود: یک بخش اصلی شعر فارسی و بخش ویژه شعر با محوریت ایثار و شهادت با تأکید بر شهدای دفاع مقدس و شهید حاج قاسم سلیمانی به سه زبان کردی و ترکی و فارسی خواهد بود.

«مؤمنی» به شرایط برگزاری جشنواره اشاره کرد و گفت: ارسال آثار در تمامی سبک های شعری بلامانع بوده و آثار نباید در جشنواره های دیگر شرکت داده و یا قبلاً چاپ شده باشند، همچنین از هر شرکت کننده حداکثر سه اثر پذیرفته می شود.

او درباره نحوه شرکت در این کنگره بیان کرد که شرکت کنندگان می‌توانند از طریق اپلیکیشن کنگره آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال و برای دانلود اپلیکیشن هم از طریق سایت اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان، استان و یا کانال تلگرامی کنگره اقدام کنند.

«مؤمنی» آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه کنگره را 31 شهریور ماه دانست و زمان برگزاری کنگره را هم 11 مهرماه اعلام کرد.

* سایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان: kurdestan.farhang.gov.ir

* سایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قروه: ghorve.farhang.gov.ir

* کانال تلگرامی اطلاع رسانی چهاردهمین کنگره شعر عاشورایی قروه: https://t.me/ershadghorveh

کد خبر 15154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha