طرح جامع شهرک نیشتمان سنندج در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران تصویب شد

سرویس کردستان - مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به دستورالعمل ترویج شهرک سازی در کشور از تصویب طرح شهرک نیشتمان سنندج به عنوان اولین طرح شهرک سازی در راستای این دستورالعمل در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور خبرداد.

به گزارش کُرد پرس، عرفان مرادی در جمع خبرنگران، اظهار کرد: طرح جامع شهرک نیشتمان سنندج به کارفرمایی شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و با نظارت فنی این اداره کل توسط گروه مهندسین دانشکاه کردستان تهیه شده است.

وی افزود: این طرح پس از طی مراحل قانونی در کارگروه امور زیربنایی و شورای برنامه ریزی و توسعه استان در 18 مرداد سال جاری در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری و با حضور وزیر راه و شهرسازی به تصویب رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان ادامه داد: طرح شهرک نیشتمان در عرصه ای به مساحت 403هکتار در اراضی تحت مالکیت دولت وبا ظرفیت جمعیت پذیری 28هزار نفر در قالب حداکثر 7هزار واحد مسکونی تهیه شده است.

مرادی با اشاره به نقش و عملکرد غالب مسکونی و اقامت دائم در شهرک نیشتمان از لحاظ کرن دیگر نقش های مکمل در آن خبر داد و یادآور شد: پاسخگویی به تقاضای موثر مسکن با توجه به محدودیت شدید زمین و ایجاد موازنه متعادل عرضه و تقاضای زمین در شهر سنندج از اهداف ساخت این شهرک است.

وی بیان کرد: تامین بستر مناسب فضاهای مکمل شهر سنندج در حوزه توریستی، تفریحی، شهر خلاق موسیقی، دهکده سلامت، افزایش توان لجستیکی سنندج به عنوان مرکز استان و تقویت حوزه مراودات اقتصادی مرزی از دیگر اهداف مهم این طرح است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: شهرک نیشتمان می تواند با تامین زیرساخت ها و امکانات لازم به عنوان کانون سکونتی جدید همگام با استقرار فضاها و اماکن خدمات رسان گردشگری، ورزشی، فرهنگی، سلامت و بهداشت، نقش مهمی را در پاسخگویی به نیازهای متنوع حوزه شهرستان سنندج، فرا ناحیه و حتی در حوزه فرا مرزی با اقلیم کردستان عراق ایفا کند.

مرادی همچنین با اشاره به مشخصات طرح جامع شهرک، اظهار کرد: این طرح در قالب یک مرکز ناحیه و چهار محله با رویکردهای نوین شهرسازی شامل محلات با رویکرد توسعه محلات سنتی، محله با رویکرد پایدار سنتی، با رویکرد محله امن خانگی و شهری و محله با رویکرد توسعه حمل و نقل محور، طراحی و تهیه شده و ضمنا حوزه و پهنه پدافند غیرعامل و فضاهای مدیریت بحران در ساختار طرح شهرک لحاظ شده است.

کد خبر 15065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha