سیاست جدید فیسبوک برای مقابله با ارتش های الکترونیک در عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان – مرکز رسانه های دیجیتال عراق اعلام کرد شرکت فیسبوک تصمیم گرفته است تبلیغات جریانات سیاسی در این شبکه اجتماعی در عراق را محدود و موافقت با هرگونه تبلیغات سیاسی را به دریافت مجوز از سوی سفارش دهنده آن از شرکت فیسبوک مشروط نماید. این تصمیم از ماه سپتامبر آینده عملی خواهد شد.

به گزارش کرد پرس به نقل از السومریه نیوز، این مرکز همچنین اعلام کرد: فیسبوک با هدف جلوگیری از تأثیرات خارجی بر سلامت انتخابات، اجازه تبلیغات سیاسی از خارج از عراق را نخواهد داد. همچنین سفارش دهندگان تبلیغات برای مورد پذیرش واقع شدن آگهی شان، باید مشخصات هویت رسمی شان را که از سوی دولت عراق صادر شده است اعلام نمایند.

مرکز رسانه های دیجیتال همچنین اعلام کرد: تبلیغات سیاسی و اموال هزینه شده در این زمینه مانند سایر کشورهایی که در آنها انتخابات برگزار می شود در دفتر تبلیغات فیسبوک ثبت خواهد شد و شهروندان می توانند از جزئیات هزینه کرد هر نامزد و حزب در زمینه تبلیغاتش در شبکه اجتماعی فیسبوک و جزئیات دریافت تبلیغات و گروه اجتماعی هدف استفاده کنند و اطلاعات مذکور حتی در صورت انتشار تبلیغات در صفحات غیر رسمی نامزد یا حزب مشخص خواهد بود.

مرکز رسانه های دیجیتال همچنین با از تصمیم فیسبوک و اقدام اخیر آن، بر اهمیت تلاش بیشتر برای حمایت از شهروندان عراقی در مقابل اخبار دروغین که در آستانه انتخابات انتشار آنها گسترش یافته است تأکید کرد: صفحاتی که توسط ارتش های الکترونیک با هدف تخریب رقبای سیاسی مدیریت می شوند غیر فعال خواهند شد و قادر به انتشار تبلیغات نخواهد بود.

کد خبر 15057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha