خبرنگاران در گسترش امنیت اجتماعی نقش مؤثری دارند

سرویس کردستان- فرمانده انتظامی شهرستان قروه با بیان اینکه خبرنگاران می توانند در راستای بالا بردن سطح آرامش جامعه قدم بردارند از نقش مؤثر رسانه ها در گسترش امنیت اجتماعی گفت.

به گزارش خبرنگار کردپرس، علیرضا صفری صبح روز یکشنبه در دیدار با خبرنگاران شهرستان قروه به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاری رسالتی بزرگ و حساس است و از این رو باید تلاش شود که قلم خبرنگار در راستای بالا بردن سطح آرامش و ارتقاء احساس امنیت مردم باشد.

او تعامل نيروي انتظامي با خبرنگاران را در فرهنگ پذيري، نظم و انضباط، ترافيك و جلوگيري از آسيب هاي اجتماعي بسيار موثر دانست و گفت: بهترین سرمایه پلیس مردم هستند و در این میان احساس امنیت در بین مردم و جامعه مهم است که در این زمینه خبرنگاران می توانند با القای امید به جامعه و جلوگیری از انتشار مطالب ناامید کننده، نقش خود را در القای احساس امنیت در بین مردم به خوبی ایفا كنند.

صفری از مشارکت خبرنگاران در جهت پوشش خبري و انعکاس اخبار پليس جهت ارتقاء احساس امنيت در جامعه تشکر کرد و افزود: خبرنگاران بايد با تحليل و انتشار صحيح اخبار در راستاي زدودن غبار شايعات از جامعه اقدام و در راستاي همکاري و تعامل بيشتر مردم با پليس قدم بردارند.

او با بیان اینکه امنیت امری فراتر از یک دستگاه و یک مجموعه است، تصریح کرد: عملکرد هر یک از دستگاه‌ها می‌تواند منجر به امنیت یا ناامنی شود از این رو ضمن ضرورت تقویت ساختارها و نیروهای این مجموعه همه بخش‌ها و مردم باید در تأمین امنیت حضور و مشارکت فعال داشته باشند.

صفری در بخش دیگری از سخنان خود اعتمادسازی بین مردم و پلیس را موجب تقویت سرمایه های اجتماعی نيروي انتظامي دانست که به گفته او در حال حاضر این اعتماد سازی به خوبی تحقق یافته است که در این اعتمادسازی خبرنگاران به عنوان پل ارتباطی بین پلیس و جامعه نقش برجسته و مهمی داشته اند.

فرمانده انتظامی شهرستان قروه با بیان اینکه در حال حاضر جزء شهرستان هایی هستیم که مردم احساس امنیت خوبی دارند، تصریح کرد: در حوزه آموزش برای نحوه استفاده و حضور شهروندان در فضای مجازی به ویژه برای نسل جوان و نوجوان، بیش از پیش نیازمند توجه و آگاهی بخشی است و برای فرهنگ‌سازی در این حوزه باید سرمایه‌گذاری جدی شود.

علیرضا صفری خبرنگاران را بازوان قدرتمند پليس در همسو کردن افکار عمومی خواند و عنوان کرد: رسانه ها در ايجاد محيط امن اجتماعي نقش برجسته و بي بديلي داشته و به عنوان بازوهاي توانمند پليس در گسترش امنيت اجتماعي و افزايش احساس آرامش عمومي و فردي مطرح هستند.

در اين نشست خبرنگاران ضمن تبریک انتصاب فرماندهی انتظامی شهرستان، نقطه نظرات خود را در خصوص اطلاع رساني و آگاهسازي مناسب آحاد جامعه مطرح نمودند./

کد خبر 14859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha