هشدار فعال اسکاتلندی نسبت به گسترش تنفر نژادی علیه کردها در ترکیه

سرویس جهان- سارا گلین هشدار داده است سیاست های ضد کردی اردوغان در ترکیه عامل گسترش تنفر نژادی نسبت به کردهاست.

به گزارش کردپرس، سارا گلین، فعال مدنی اسکاتلندی و مسئول جنبش همبستگی اسکاتلند با کردها، در یادداشتی که در نشریه بلا کالدونیا منتشر شده، نسبت به گسترش تنفر نژادی در ترکیه، بویژه در برابر کردهای این کشور هشدار داده است.

او با اشاره به قتل اعضای یک خانواده کرد در قونیه و انفعال پلیس و قوه قضائیه و اجرایی در ترکیه نسبت به این قضیه ، آن را نشانه عادی شدن سیاست ضد کردی در ترکیه بویژه در دوران زمامداری رجب طیسب اردوغان دانسته است.

این فعال اسکاتلندی یادآوری کرده است که آزار و اذیت کردها بویژه کارگران فصلی در ترکیه به یک پدیده تبدیل شده است و مقامات دولت نسبت به مجازات عاملان این نوع اقدامات به صورت جدی اقدام نمی کنند.

سارا گلین با اشاره به این که پلیس معترضان به این جنایت را سرکوب کرده و این جنایت را به اختلافات خانوادگی نسبت داده، این گونه واکنش های دولت به چنین جنایت هایی را نشانه همگامی دولت ترکیه با برخی گروه های نژادپرست در ترکیه مانند گروه گرگ های خاکستری دانسته است.

این فعال مدنی همچنین دولت ترکیه را به برخورد تبعیض آمیز با مناطق کردنشین ترکیه در مورد همه گیری کووید 19 و عدم رسیدگی کافی به بیماران در این مناطق متهم کرده و آن را شاهد دیگری برای فراگیر بودن اقدامات نژادپرستانه و رفتارهای تبعیض آمیز نسبت به کردها در ترکیه دانسته است.

سارا گلین مقابله با کردها در ترکیه را سازمان یافته و شامل همه زمینه ها دانسته و نمونه دیگری از سیاست را برخورد قهرآمیز با فعالیت های سیاسی کردها بویژه با فعالان حزب دموکراتیک خلقها و بازداشتهزاران تن از اعضای این حزب عنوان کرده است.

وی با اشاره به این که گروه های نزدیک به دولت ترکیه، حزب دموکراتیک خلقها و پ.ک.ک را عامل آتش سوزی های اخیر در این کشور معرفی کرده اند نسبت به پیامد این گونه اتهامات و شعله ور شدن آتش خشم علیه کردها هشدار داده است.

کد خبر 14819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha