خودکفایی 700 هزار خانواده محروم از 94 تا کنون

سرویس ایلام - معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری ایلام با تأکید بر توانمندسازی خانواده‌ها عنوان کرد: از سال 94 تاکنون بیش از 700 هزار خانواده به خوداتکایی رسیده اند و این کار باعث شده سالیانه حدود 2 هزار و 100 میلیارد تومان در بودجه کشور صرفه‌جویی شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، دکتر عبدالملکی با اشاره به این که کمیته امداد در سال 98 حدود 148 هزار فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد کرده است که در این زمینه 2 هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و سال گذشته از 480 هزار شغلی که در کشور ایجادشده است یک‌سوم آن توسط کمیته امداد ایجادشده است که کمیته امداد در این زمینه از تأثیرگذارترین دستگاه‌های کشور بوده است.

وی با اشاره به این که سال گذشته درآمد طرح‌های اشتغال‌زایی مددجویان این نهاد 5 هزار و 500 میلیارد تومان بوده است گفت: این رقم بیش از کل مستمری پرداخت‌شده به خانواده‌های مددجویان بوده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور با اشاره به این که مدل مفهومی اشتغال‌زایی کمیته امداد برای خانواده‌ها فراهم نمودن فضای کسب‌وکار برای خانواده‌ها است گفت: این کار برنامه راهبردی کمیته امداد بوده و نقش مهمی در اشتغال و اقتصاد خانواده‌ها داشته است.

ضیا رضایی، مدیرکل کمیته امداد استان ایلام نیز در این جلسه گفت: در شش ماهه نخست امسال بیش از 340 میلیارد ریال صرف ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد این استان به تعداد یک هزار و 114 طرح شده است.

وی ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به مددجویان جویای کار را یکی از پیش زمینه های مهم برای اشتغال زایی نیازمندان عنوان کرد و گفت: تاکنون 150 نفر در زمینه آموزش های بلند مدت و 500 نفر نیز در زمینه آموزش های کوتاه مدت در دوره های آموزشی شرکت کرده اند.

به گزارش کردپرس، در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری آموزشی بین ادارات کل کمیته امداد و فنی و حرفه ای استان به امضاء رسید.

کد خبر 148096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha