تحریم انتخابات پارلمانی اکتبر آینده عراق توسط جبهه گفتگوی ملی

سرویس عراق و اقلیم کردستان – جبهه گفتگوی ملی عراق به رهبری صالح مطلق معاون سابق نخست وزیر این کشور انتخابات پارلمانی زودهنگام اکتبر / مهر آینده را تحریم کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از ناس نیوز، این جبهه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: این تصمیم پس از اطمینان از این اعتقاد یقینی اتخاذ شده است که انتخابات 2018 بدترین انتخابات بوده و حداقل درصد مشارکت و حداکثر درصد تقلب را ثبت کرده است و نتایج این انتخابات بیانگر اراده مردم نبوده و منجر به افزایش وخامت اوضاع سیاسی و ناکامی در زمینه برپایی حاکمیت نظام مند شده است.

جبهه گفتگوی ملی عراق تأکید کرده است: واقعیتی وجود دارد که مردم عراق به خوبی آن را درک می کند که اوضاع نابسامانی که کشور به آن گرفتار شده است و فراهم نشدن زمینه مناسب و ایمن برای برگزاری انتخابات زودهنگام و انتشار سلاح غیر قانونی، همگی عواملی هستند که نشان می دهند که هیچ تغییر آشکاری در کشور به وجود نخواهد آمد. با توجه به موارد فوق و وجود این اعتقاد، جبهه گفتگوی ملی تصمیم به عدم مشارکت در این انتخابات گرفته است و هیچ نامزدی در هیچ کدام از حوزه های انتخابیه معرفی نخواهد کرد.

این جبهه در بیانیه اش بار دیگر بر مواضع سابقش در زمینه "عدم امکان برگزاری انتخابات سالم بدون پایان دادن به عوامل زمینه ساز تقلب یعنی انتشار سلاح در دست نیروهای غیر دولتی و وجود پول و بودجه سیاسی برگزاری انتخابات سالم" تأکید کرده و به همین دلیل از احزابی که "همچنان بر دیدگاههای میهنی شان تأکید دارند" خواسته است تا "در کنار مخالفان به مقابله با روند فعلی بپردازند و برای تصحیح این روند تلاش کنند تا به بخشی از صحنه ای که به وخامت بیشتر اوضاع در زمینه های مختلف می انجامد تبدیل نشوند.

پیشتر مقتدی صدر رهبر جریان صدر و حزب کمونیست عراق نیز انتخابات پارلمانی این کشور را تحریم کرده بودند.

یادآور می شود انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق پس از کش و قوس های فراوان بین جریانات سیاسی این کشور، قرار است در 10 اکتبر / 18 مهر آتی برگزار شود. برخی از جریانات سیاسی این کشور برای عدم برگزاری آن در سال جاری میلادی و پایان دوره پارلمان کنونی عراق تلاش می کنند. این در حالی است که برهم صالح رئیس جمهور و مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق بر برگزاری آن در زمان تعیین شده اصرار دارند و به تظاهرکنندگان سال 2019 با هدف کمتر کردن مشکلات این کشور، قول برگزاری انتخابات زودهنگام را داده بودند. مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق در این انتخابات نامزد نشده و اعلام کرده است در دولت آتی این کشور حضور نخواهد داشت.

کد خبر 14230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha