آمریکا نمی تواند مانع حمله ترکیه به متحدان کرد خود در سوریه شود

سرویس جهان- وبسایت سافرپ یکی از معضلات آمریکا در سوریه را عدم توانایی این کشور در جلوگیری از حملات ترکیه به کردهای همپیمان واشنگتن دانسته است.

به گزراش کردپرس، وبسایت وابسته به نظامیان آمریکا در گزارشی پیرامون حضور نظامی این کشور در سوریه، وضعیت این کشور در سوریه را چیزی شبیه به حضور آن در افغانستان توصیف کرده است.

وبسایت سافرپ که به اخبار نظامیان آمریکا و تحولات نظامی این کشور می پردازد اشاره کرده است که با وجود این که سه تن از روسای جمهور آمریکا به نام های باراک اوباما،دونالد ترامپ و جو بایدن مسئولیت حضور نیروهای نظامی این کشور را در سوریه بر عده داشته اند اما استراتژی خاصی را در این کشور در پیش نگرفته اند.

این نشریه یکی از علل حضور نظامی آمریکا در سوریه را کمک به همپیمانان کرد در مبارزه با داعش دانسته و آن را ماموریتی موفقیت آمیز توصیف کرده است.

سافرپ یکی از مشکلات آمریکا در سوریه را حملات نظامی مکرر ترکیه به همپیمانان کرد واشنگتن دانسته که همچنان احتمال حملات بیشتر آنکارا به آنها وجود دارد اما آمریکا نتوانسته مانع این حملات شود.

این نشریه نظامی معتقد است بیرون رفتن نیروهای آمریکایی از سوریه که برخی سیاستمداران این کشور از آن استقبال می کنند شرایطی شبیه به شرایط کنونی افغانستان بوجود می آورد.

سافرپ معتقد است آمریکا به دلیل عدم اطمینان به ترکیه نمی تواند نقش مبارزه با داعش را به این کشور واگذار کند زیرا در آن صورت، امکان قدرت گرفتن دوباره داعش وجود دارد و کردهای همپیمان نیز به خطر می افتند.

کد خبر 13972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha